Pošlji povpraševanje

Uhajanje urina se pogosteje pojavi pri ženskah

Uhajanje urina ali urinska inkontinenca prizadene večinoma žensko populacijo. Za njo trpi osem odstotkov žensk in trije odstotki moških, dejavnikov za njen nastanek pa je več. Največkrat se pojavi pri ženskah med 45. in 50. letom ter po 70. letu. V reproduktivnem obdobju se s to težavo spopada od 5 do 15 odstotkov žensk. Če sečnica in mehur ne delujeta usklajeno, vode v mehurju ne moremo zadrževati in je kontrolirano odvajati. Če se iz različnih vzrokov zmanjša delovanje mišice, ki skrbi za zapiranje sečnice, oslabi delovanje zapornega mehanizma sečnice, posledično pa nam uhaja urin. Do oslabitve mišic medeničnega dna lahko pride zaradi porodov, prekomerne telesne teže, hormonskega neravnovesja v času menopavze, kroničnih dihalnih bolezni ter napornega fizičnega dela. Stanje je lahko samo začasno, povzročijo pa ga uživanje hrane in pitje pijače z diuretičnim učinkom, ledvični kamni, tumorji in podobno, težave z zaprtjem in jemanje nekaterih zdravil. Vzrok je lahko tudi psihološke narave (strah ali stres).

Preprečite uhajanje urina

Urinska inkontinenca prizadene tudi naše socialno življenje

Vrst urinske inkontinence je več: stresna, ki je sicer najpogostejša in tudi najlažja za zdravljenje, urgentna, pretočna ter mešana. Med pogostimi dejavniki za stresno inkontinenco pri ženskah je porod, saj takrat prihaja do poškodb struktur v medeničnem dnu. Nanjo lahko vpliva tudi genetsko podedovana kakovost tkiva. Težava se začne že s samo evolucijsko pokončno držo človeka, ki je za medenico najbolj obremenjujoča pri ženskah. Pri slednjih medenično dno pogosto oslabi, saj mora podpirati težo maternice med nosečnostjo ter polna mehur in črevesje, skoznjo pa se mora roditi še otrok. Pri tej vrsti inkontinence urin uhaja med tekom, med telovadbo in podobnimi fizičnimi dejavnostmi, kjer je večja obremenitev. To se lahko dogaja tudi kadar dvigujemo težje predmete, kašljamo, kihamo, hodimo po stopnicah ali navzdol po klancu, se smejimo ali kako drugače povečujemo pritisk v trebuhu, med spremembo položaja telesa ali spolnim odnosom. Ravno zaradi vsega naštetega ne gre zgolj za zdravstveno, temveč tudi socialno težavo, saj nezmožnost zadrževanja urina povzroča nelagodje in sram v družabnih in intimnih situacijah.

Več izdelkov za pomoč pri urinski inkontinenci

Uhajanje urina med tekom in tudi v drugih situacijah lahko preprečimo

Pri urinski inkontinenci so nam do neke mere v pomoč Keglove vaje za krepitev mišic medeničnega dna, vendar jih je treba izvajati redno in dosledno. Če imamo previsoko telesno težo, bo pomagala izguba kilogramov. Sicer pa obstaja veliko metod zdravljenja, na primer: stimulacija mišice z električno sondo, okrepitev vezivnega tkiva z laserskim posegom, vbrizgavanje hidrogela, operacija itd. S terapijo je priporočljivo začeti čim prej, kadar se težava pojavi. Da bi preprečili močenje spodnjih hlačk med telesno vadbo in drugim dejavnostmi, se velikokrat zatečemo k navideznim rešitvam, denimo zmanjšujemo količino popite tekočine, zadržujemo srednji curek in pogosteje obiskujemo stranišče, a gre pri naštetem za »ukrepe«, ki so lahko škodljivi za mehur.

Urinska inkontinenca ne sme biti ovira

Uhajanje urina med telovadbo lahko zakrijemo s hlačnimi podlogami

Urinska inkontinenca je lahko zelo zoprna nadloga, saj povzroča veliko neprijetnosti med gibanjem, ko se potimo in smo nenehno v skrbeh, ali bo kdo zavohal ali opazil, da nam je »ušlo«, pa tudi če gre samo za nekaj kapljic. Povsem brezskrbni smo lahko, če uporabljamo katerega od medicinskih pripomočkov podjetja Tosama, kot so plenice za odrasle ali mobilne hlačke. Tosamini izdelki omogočijo koži, da diha in preprečujejo uhajanje neprijetnih vonjav, zato smo lahko prepričani, da okolica ne bo izvedela za našo težavo, ne glede na to, ali gre za popolno izgubo nadzora nad uriniranjem ali nam urin uhaja po kapljicah.

Preberite si več o uhajanju urina med telovadbo

Skrbite za zdravje in pravočasno preprečite urinsko inkontinenco

Strokovnjaki polagajo na srce, da lahko nekontrolirano uhajanje urina preprečimo tako, da nadziramo zdravo telesno težo, jemo zdravo in uravnoteženo hrano, krepimo svoje mišice ter se izogibamo škodljivim razvadam, kot so kava, kajenje, alkohol in podobno.