Prehranska dopolnila za nosečnice prispevajo k dobremu razvoju ploda

Nekatere spremembe, ki se v ženskem telesu dogajajo med nosečnostjo, so bolj očitne, druge manj. Ene tistih, ki se jih na zunaj ne vidi, so vezane na imunski sistem in njegovo delovanje. Ker otrok predstavlja tako del mame kakor očeta, mora biti materin imunski sistem primerno reguliran, da ploda ne zavrne, kot nekaj tujega. Spremembe, ki se v materinem imunskem sistemu zgodijo v ta namen sicer ščitijo otroka, mama pa je lahko zaradi njih bolj dovzetna za hude odzive na viruse, kot je denimo virus gripe, zato je zelo pomembno, da primerno poskrbi za dvig imunskega sistema.

Prehranska dopolnila za nosečnice

Kaj je smiselno dodajati

Nosečnost je čas v katerem se zaradi rasti in razvoja novega bitja, pri materi povečajo potrebe po nekaterih hranilih, ki naj bi si jih načeloma zagotovila predvsem z zdravo, uravnoteženo, raznoliko in varno prehrano. Jemanje prehranskih dopolnil je smiselno le v primerih, ko določenih snovi, zaradi različnih razlogov, s hrano ne more pridobiti dovolj, a so nujne in njihovo pomanjkanje dokazano vpliva na slabši otrokov razvoj.

Edino prehransko dopolnilo, ki se v času načrtovanja nosečnosti, priporoča prav vsem ženskam, je folna kislina. V nekaterih primerih zdravnik priporoči še kakšnega, vendar pa jemanje kar povprek nikakor ni priporočljivo, saj si z njim lahko nosečnica naredi več škode kakor koristi.

Folna kislina ali folat je vodotopni vitamin, ki spada v skupino B vitaminov (imenujemo ga tudi vitamin B9), esencialna snov, ki je sami v telesu nismo sposobni proizvesti, temveč ga pridobivamo z uživanjem primerne prehrane. Zaradi njene udeležbe v nastanku nukleinske kisline, torej dednega materiala, igra nadvse pomembno vlogo, največja potreba po njej pa nastane takrat, ko se dogaja največ celičnih delitev, torej v obdobju razvoja in rasti organizma ter življenju pred rojstvom. Najpomembnejši vir folne kisline predstavljajo zeleno-listnate rastline, pa tudi nekatero sadje in surova zelenjava, vendar pa je zlasti nosečnice, pri katerih so potrebe po njej povečane, s hrano pridobijo občutno premalo. Pri zdravih nosečnicah njen priporočeni odmerek znaša 400mg na dan, kar pomeni, da si jo morajo zagotoviti v obliki prehranskega dopolnila.

Sirup železo C+ folna kislinaSicer pa se v nosečnosti, povečajo tudi potrebe po številnih drugih snoveh. Zaradi razvoja plodovega okostja, pri čemer je ob pomanjkanju kalcija lahko prizadeto materino okostje, žensko telo izkaže povečano potrebo po tem elementu. Za njegov dober izkoristek in optimalen razvoj ploda je prav tako nujno, da ima zadosti vitamina D, ki sicer pod vplivom sončnih žarkov v veliki meri nastaja v koži, a se pogosto zgodi ,da ga pozimi, zaradi pomanjkanja sonca, s hrano ne moremo dobiti dovolj. Zato je morda smiselno, da posežemo po prehranskih dopolnilih. Vitamin D je torej koristen za nosečnice, hkrati pa tudi otroke v vseh stopnjah razvoja.

V zadnjem delu nosečnosti se povečajo tudi potrebe po železu, ki jim nosečnica navadno zadosti z izrabo zalog v svojem telesu. V primerih, ko so te že sicer majhne, se težko izogne slabokrvnosti, ki se lahko kaže tudi kot izrazita utrujenost. Če vrednost hemoglobina v krvi pade pod 110 miligramov na liter, bo nosečnici ginekolog najverjetneje svetoval jemanje železovih pripravkov, saj bi bilo v takih primerih primanjkljaj težko nadomestiti zgolj s prehrano. Pri pridobivanju železa s hrano so pogosto zelo pomembne njene kombinacije. V nekaterih primerih se dodatno svetuje tudi uživanje vsestranskega Vitamin C, ki dodatno poveča absorpcijo. Tablete vitamina C spadajo med najpogostejše prehranske dodatke nasploh.

Pri prehranskih dopolnilih bodimo previdni, saj lahko kaj hitro pride do pretiravanja. Na trgu najdemo kombinirana prehranska dopolnila za nosečnice, ki lahko vsebujejo kombinacije različnih hranil. Med njimi so poleg folne kisline največkrat tudi drugi vitamini skupine B, vitamini C, E in D, biotin, nikotin amid, pantenonska kislina, jod, kalcij, železo, magnezij, mangan, baker, fosfor, cink ipd. Vsekakor pa naj velja, da po takšnih dodatkih posežemo šele takrat, ko ugotovimo, da si vseh potrebnih hranil, iz takšnih ali drugačnih razlogov, ne moremo zagotoviti s kakovostno, uravnoteženo, raznovrstno in varno prehrano.