- Uradni list
- Dodatna izobraževanja
- GDPR uredba
- Gradbeni zakon (GZ)
- Izobraževanja in seminarji
- Izvršba na nepremičnine
-
Javno naročanje
- Faze postopka javnega naročanja
- Izobraževanje
- Javno naročilo
- Obveščanje o javnih naročilih
- Postopki javnega naročanja
- Zakon o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja
- Vse o javnem naročanju
- Oddaja javnih naročil
- Strokovnjak za oddajo javnih naročil
- Javna naročila - Izobraževanje
- Zakon o javnem naročanju
- Javno zasebno partnerstvo
-
Knjigarna
- Pravna knjigarna
- Kazenski zakonik
- Knjiga Družinski zakonik
- Knjiga Družinski zakonik
- Veliki znanstveni komentar KZ-1
- Družinski zakonik novosti
- Kazenski zakonik v spletni knjigarni
- Naročite Stvarnopravni zakonik
- Knjigarna v Ljubljani
- Praktikum za civilno procesno pravo
- knjigarna Uradnega lista
- regres
- zakon o kazenskem postopku
- knjigarna Uradni list
- Koncesija
- Kongres javnega naročanja
- Kvalifikacije
- Nacionalne poklicne kvalifikacije
- Pravna literatura
- Študij prava
- Uredba o upravnem poslovanju
- Varstvo osebnih podatkov
- Mednarodno zasebno pravo
- Kazensko pravo
- Novosti družinskega zakonika
- Zakon o splošnem upravnem postopku
- Človekove pravice
- Odpoved pogodbe o zaposlitvi
- Najem dvorane
- Zakon o delovnih razmerjih
- Zakon o industrijski lastnini
- ZNKP
- Plačilne storitve
- Zakon o gospodarskih družbah
- Zakonodaja in predpisi v UL-RS
- storitev UL info tok
- Javna naročila
- Spremembe zakonodaje
- Obligacijski zakonik s komentarjem
- Dunajska cesta 167, Ljubljana, 1000 Ljubljana
- https://www.uradni-list.si/
- prodaja@uradni-list.si
- +38614251419
Postopek javnega naročanja: kako poteka?
Postopek javnega naročanja vključuje več korakov, ki zagotavljajo transparentnost in konkurenčnost pri pridobivanju blaga, storitev ali gradenj.
Najprej naročnik pripravi razpisno dokumentacijo, ki vsebuje zahteve in pogoje. Ta razpis se nato objavi na uradnem portalu javnih naročil, kjer potencialni ponudniki lahko dostopajo do informacij. Ponudniki pripravijo in oddajo svoje ponudbe, vključno s ceno, tehničnimi rešitvami in drugimi podrobnostmi.
Naročnik oceni prispele ponudbe glede na določena merila, izbere najugodnejšega ponudnika in obvesti vse ponudnike o izboru. Drugi ponudniki imajo možnost vložiti pritožbo, če menijo, da postopek ni bil izveden pravilno. Po izbiri sklene naročnik pogodbo z izbranim ponudnikom, ki nato izvede naročilo v skladu s pogodbo. Po zaključku se lahko izvede evalvacija kakovosti izvedbe, ki pomaga izboljšati prihodnje postopke javnega naročanja.
Postopek javnega naročanja je zahvaljujoč digitalnim storitvam hiter
Postopek javnega naročanja zahteva precej birokratskih naporov, zato je bil še do nedavnega relativno nepregleden proces, ki je zaradi birokracije mnoge ljudi odvračal. S pomočjo nekaterih digitaliziranih portalov je postopek javnega naročanja mnogo bolj časovno učinkovit, pregleden in preprost.
Postopki javnega naročanja so zelo pomembni za sodelovanje civilne in zasebne sfere, saj to omogoča sočasen razvoj in pomoč gospodarstva ter civilnih storitev, kar se dolgoročno odraža v boljšemu delovanju države in višjemu življenjskemu standardu. Prav tako različni portali omogočajo, da so postopki javnega naročanja in vse informacije v zvezi z njimi centralizirani, na enem mestu, kar je za entitete, kot so podjetja, institucije, organizacije in posamezniki lažje informirani o teh postopkih.
Postopki javnega naročanja: kako se med seboj razlikujejo?
Postopki javnega naročanja se med seboj nekoliko razlikujejo, pri čemer so na voljo različne vrste postopkov javnega naročanja. Vrste postopkov javnega naročanja so določene v 39. členu Zakona o javnem naročanju (ZJN-3), ki se glasi:
Izvajalec postopka izvede javno naročanje po enem izmed naslednjih postopkov:
- odprti postopek;
- omejeni postopek;
- konkurenčni dialog;
- partnerstvo za inovacije;
- konkurenčni postopek s pogajanji;
- postopek s pogajanji z objavo;
- postopek s pogajanji brez predhodne objave;
- postopek naročila male vrednosti.
Vrste postopkov javnega naročanja: kaj pomenijo?
Smiselno je tudi nekoliko bolje opisati posamezne vrste postopkov javnega naročanja:
- Odprti postopek: vsak zainteresirani gospodarski subjekt odda ponudbo na podlagi objavljenega obvestila o zahtevi na ustreznem portalu.
- Omejeni postopek: ima dve fazi, pri katerih lahko vsak zainteresirani gospodarski subjekt odda prijavo za sodelovanje na podlagi objavljenega obvestila o civilni zahtevi na ustreznem portalu. Zraven prijave za sodelovanje ponudnik priloži informacije, s pomočjo katerih se ugotovi zahtevane sposobnosti. Ponudbo lahko odda le gospodarski subjekt, ki jim je s strani izvajalca postopka priznana usposobljenost in jih je k temu povabil. Ta lahko omeji število ustreznih kandidatov, ki bodo povabljeni k oddaji ponudbe.
- Konkurenčni dialog: na splošnem področju se uporablja restriktivno le kadar so za to izpolnjeni pogoji, na infrastrukturnem področju pa se uporablja vedno. Uporablja se predvsem v primerih, kadar izvajalec postopka ne more opredeliti sredstev za zadovoljitev svojih potreb ali presoditi, kaj lahko trg ponudi glede tehničnih, finančnih ali pravnih rešitev. Konkurenčni dialog se izvaja, dokler se ne najde ene ali več rešitev, ki lahko izpolnijo njegove potrebe.
- Partnerstvo za inovacije je poseben postopek javnega naročanja, ki spodbuja sodelovanje med naročnikom in ponudniki pri razvoju inovativnih rešitev. Naročnik skupaj s ponudniki identificira in rešuje izzive, za katere še ni obstoječih tržnih rešitev. Sodelovanje vključuje razvoj, testiranje ter izbor najboljše rešitve, kar prispeva k napredku in inovacijam na specifičnih področjih.
- Konkurenčni postopek s pogajanji omogoča naročniku, da se s ponudniki pogaja glede tehničnih rešitev, cen in pogojev. Po objavi razpisa naročnik izvede kroge pogajanj, prilagaja zahteve ter nato izbere najugodnejšega ponudnika. Ta prilagodljiv postopek je primeren za kompleksne projekte, kjer je natančna specifikacija težavna že v začetku.
- Postopek s pogajanji brez predhodne objave: uporablja se lahko v primerih, če ni bilo oddane nobene ustrezne ponudbe ali prijave za sodelovanje v prejšnjem postopku, če razpis na infrastrukturnem področju nima namena ustvariti dobička ali povrniti stroškov raziskav in razvoja, če določen gospodarski subjekt izpolnjuje edine možne pogoje za zagotovitev gradenj, blaga ali storitev iz tehničnih ali pravnih razlogov in v primeru skrajne nujnosti, ki je nastala nepredvidljivih dogodkov, ki preprečujejo uporabo običajnih postopkov. Prav tako se omenjeni postopek nanaša na unikatna umetniška dela.
- Postopek s pogajanji po predhodni objavi: pri tem postopku je potrebna enaka obravnava vseh ponudnikov, ki so del pogajanja. Vnaprej morajo biti ponudniki seznanjeni s pravili in merili za izbor.
- Postopek oddaje zahteve za dobavo male vrednosti: lahko je omejeno sodelovanje ponudnikov v tem postopku zgolj na podlagi vnaprej opredeljenih pogojev, lahko pa so v postopek vključena tudi pogajanja, če je bilo to vnaprej napovedano v objavi obvestila ali razpisni dokumentaciji.
Če na kratko povzamemo, kaj je postopek javnega naročanja?
Postopek javnega naročanja je formaliziran proces, v katerem javni naročnik pridobiva blago, storitve ali gradnje od zunanjih ponudnikov. Vključuje korake kot so priprava dokumentacije, objava razpisa, oddaja ponudb, ocenjevanje, izbor najugodnejšega ponudnika, sklenitev pogodbe, izvedba naročila ter morebitna evalvacija.
Obstaja več vrst postopkov javnih naročil, vključno s klasičnim, pospešenim, partnerstvom za inovacije ter konkurenčnim postopkom s pogajanji, ki se prilagajajo različnim potrebam in zahtevam naročnikov ter ponudnikov. Cilj postopka je zagotoviti pošteno konkurenco, transparentnost, učinkovito porabo javnih sredstev ter spodbujanje inovacij.