Ponudba

Črpalka za gorivo, visokotlačna - čemu je namenjena?

Črpalka za gorivo je glavni del sistema vbrizgavanja goriva pri dizelskih motorjih, za kar se uporabljajo visokotlačne. Glavna naloga črpalke je prenesti zadostno količino goriva z zadostnim pritiskom na uplinjače motorja, kar velja predvsem za starejše modele avtomobilov. Avtomobili z uplinjači namreč še vedno uporabljajo membranske črpalke za gorivo z nizkim dovodom pritiska, ki jih pogajanja motor, pa najdemo v sodobnejših avtomobilih črpalko na električni pogon, ki se nahaja na ali v rezervoarju za gorivo.

Pri tistih avtomobilih, ki imajo bencinske motorje, se največkrat uporabljajo črpalke, ki prenašajo gorivo skozi rotor (so izjemno hrupne), medtem pa pri dizelskih avtomobilih srečujemo visokotlačne črpalke za gorivo, ki so precej primernejše za prenos visoko viskoznih tekočin. Zasnovane so tako, da zadovoljijo potrebe motorja in ustvarjajo pritisk.

Dizelsko gorivo, ki se pretaka skoznje, je hladno in sorazmerno viskozno, zato zagotavlja potrebno hlajenje in mazanje črpalke za gorivo. Kvalitetne črpalke za gorivo se uporabljajo tudi pri drugih vrstah vozil, kot so traktorji in delovni stroji, vendar morajo biti primerne za aplikacijo v določen namen. Ker črpalka za gorivo nima določene življenjske dobe, je še toliko pomembneje, da izberemo kvalitetno.

Črpalka za dizelsko gorivo

Kaj se zgodi, če se visokotlačna črpalka za gorivo pokvari?

Dejstvo je, da črpalke za gorivo nimajo “omejenega roka trajanja”, zagotovo pa niso večne, zato lahko pride tudi do okvare, zaradi katere bo potrebno opraviti menjavo tega pomembnega elementa. V veliki večini primerov je življenjska doba visokotlačne črpalke za gorivo odvisna od kakovosti uporabljenega bencina oziroma dizelskega goriva, obenem pa tudi od delovanja avtomobila.

Če želimo podaljšati življenjsko dobo črpalke za gorivo, se nikoli ne bi smeli voziti s skoraj praznim rezervoarjem dalj časa. Pretočne črpalke za gorivo naj bodo kvalitetne, saj bo tako njihova življenjska doba bistveno daljša. Največkrat je razlog za zamenjavo zatikanje mehanizma, katerega posledica sta izguba moči motorja in poslabšanje dinamike vozila. Kadar se mehanizem zatika, se lahko pojavijo težave tudi pri vžiganju avtomobila. Motor se trza in neprestano prihaja do prekinitev.

V kolikor pa pride do popolne okvare visokotlačne črpalke za gorivo, to pomeni, da motor nenadoma ni več oskrbovan z gorivom, zaradi česar se vozilo ustavi. Če izberemo kvalitetno visokotlačno črpalko z zanesljivim delovanjem, bo ta zagotovo dosegla nekaj tisoč ur delovanja, ne da bi se pri tem pojavile kakršne koli napake.

S pokvarjeno črpalko za gorivo vožnja ni mogoča, zato jo moramo, če si želimo tudi v prihodnje zagotoviti udobno, zanesljivo in varno vožnjo, zamenjati. To je najbolje storiti v priznanem avtoservisu, saj v primeru napačne namestitve obstaja velika možnost za požarno ogroženost, čemur se vsekakor želimo izogniti.

visokotlačna črpalka za dovajanje goriva

Kako poteka menjava visokotlačne pretočne črpalke za gorivo?

V avtoservisu bodo najprej opravili računalniško diagnostiko, nakar bodo preverili cev za gorivo z namenom, da ugotovijo ali pušča in na katerem mestu. Sledi merjenje napetosti na priključkih črpalke. V kolikor vsi omenjeni elementi normalno delujejo, je potrebno nadalje preveriti tlak v samem sistemu.

Ker postopek menjave nikakor ni enostaven in za to potrebujemo določene pripomočke, je opravilo najbolje prepustiti strokovnjakom na servisu. V nasprotnem primeru pa lahko (če imamo zadostno količino znanja s tega področja in primerno opremo) menjavo pokvarjene visokotlačne črpalke za gorivo opravimo tudi sami.

Najprej je potrebno odstraniti vse električne priključke, odstraniti staro napravo in namestiti novo. Novo črpalko za gorivo lahko ugodno naročite v spletni trgovini Avto Minjon, v kateri se ukvarjamo s prodajo nadomestnih delov originalne kakovosti in originalom enakovrednih rezervnih delov. Z veseljem vam bomo pomagali izbrati!

visokotlačna črpalka za pretakanje goriva