Ponudba

Kaj je črpalka za gorivo in kaj je njena naloga?

Črpalka za gorivo je naprava, katere naloga je dovajati ustrezno količino goriva s pritiskom na uplinjače motorja. Delimo jih na membranske, ki jih najdemo v starejših vozilih in na električne črpalke za gorivo, ki jih najdemo v sodobnih vozilih.

Izbira črpalke za gorivo mora temeljiti na tehničnih lastnostih vozila in priporočilu proizvajalca vozila. Za varno in prijetno vožnjo je kakovost komponente ključnega pomena, saj vpliva na delovanje sistema za gorivo. Ker je bencin bolj vnetljiv, so pri bencinskih motorjih najpogosteje uporabljene tiste črpalke, ki gorivo dovajajo skozi rotor, kamor je dovedena natančno določena mešanica bencina in zraka.

Pri dizelskih motorjih pa so uporabljene visokotlačne črpalke za gorivo, ki gorivo dovajajo s pomočjo vbrizgalnikov. Vse pa zagotavljajo do nekaj tisoč ur brezhibnega delovanja. S pomočjo vsesanega zraka dizelski motor ustvari visoko temperaturo, ki privede do samovžiga goriva, ki je bilo vbrizgano skozi šobo.

Membranska črpalka za gorivo

Visokotlačne črpalke za gorivo so natančno zasnovane

Visokotlačne črpalke za gorivo so primerne za visoko viskozna olja, zato so vse bolj pogoste v dizelskih vozilih. Njihova naloga je dovod goriva pod visokim pritiskom in ravno zato so med najbolj kompleksnimi komponenti v motorju vozila. Visokotlačna črpalka za gorivo je oblikovana tako, da ustvari pritisk med 3 in 7 bari, odvisno od tipa črpalke, s pretokom do 250 litrov na uro.

Vsaka visokotlačna črpalka za gorivo je podrobno oblikovana, da zagotovi prehod natančne količine goriva za največjo storilnost in maksimalen pretok. Med znanimi proizvajalci črpalk goriva Mercedes vozil je Stark. Črpalka goriva Mercedes je največkrat električna z 12 V.

Pogosta izbira med črpalkami za gorivo Opel Astra vozil so znamke Vemo, uporabniki pa med črpalkami za gorivo Renault mnogokrat izberejo znamko Valeo. Med najbolj priljubljenimi proizvajalci črpalk za gorivo Mercedes, Renault in Opel Astra vozil pa je zagotovo podjetje Bosch.

Kaj narediti pri okvari visokotlačne črpalke za gorivo

Med najpogostejšimi okvarami visokotlačne črpalke za gorivo je njeno pregrevanje. Vzroki za pregrevanje so različni. Nizka raven goriva, rast napetosti, kratek stik, nezadostno mazanje ali hlajenje. Nepravilno delovanje črpalke opazimo pri težkem zagonu motorja, njegovi zmanjšani moči ali celo prekinitvi motorja.

Popolna okvara črpalke za gorivo vodi do zaustavitve avtomobila, saj motor vozila ni več oskrbovan z gorivom. Da bi se izognili tej nevšečnosti, moramo poskrbeti za redno pregledovanje in čiščenje visokotlačne črpalke za gorivo. Dobro je tudi, da preverimo količino goriva v rezervoarju. Pokvarjeno črpalko za gorivo lahko z nekaj tehničnega znanja zamenjamo sami.

Če se odločimo za to, moramo slediti varnostnim navodilom in najprej odklopiti akumulator. Nato odpremo pokrovček za gorivo. Dostop do črpalke za gorivo je odvisen od modela avtomobila. Najbolj pogost je dostop pod zloženimi zadnjimi sedeži ali pri tleh prtljažnika. Ko na črpalki za gorivo odstranimo električne priključke, jo lahko odstranimo z dovoda goriva, s čimer jo ločimo od nosilca.

Črpalka za gorivo visoke kakovosti

Sodobni dizelski motorji in visokotlačna črpalka za gorivo

V opisu sodobnega dizelskega motorja pogosto zasledimo besede, kot so varčen, ekološko sprejemljiv, tih in zmogljiv. Črpalke za gorivo skrbijo za nemoteno delovanje motorja s pravočasnim dovajanjem goriva v rotorje motorja. Črpalka za gorivo je sestavljena iz vbrizgalne šobe, skozi katero se gorivo dovaja v zgorevalni prostor, cevi, ki povezuje tlačilko z vbrizgalno šobo in visokotlačne tlačilke, ki skrbi za natančen dovod primerne količine goriva v brizgalno šobo.

Gorivo tako teče preko nizkotlačne črpalke, filtrov vse do visokotlačne črpalke za gorivo, ki ima pri mehansko krmiljenih napravah regulator vrtilne frekvence. Ta spreminja količino goriva, ki ga črpa visokotlačna črpalka za gorivo glede na vrtilne frekvence motorja. Visokotlačna črpalka dovaja gorivo po visokotlačni cevi vse do vbrizgalne šobe. Tam se gorivo pretaka skozi filter v prostor okrog diferencialne površine igle, ki se dvigne, ko tlak goriva naraste in je sila vzmeti nižja.

Nato se začne vbrizgavanje goriva skozi šove v izgorevalni prostor motorja. Z višjim tlakom vbrizgavanja posledično nastaja tudi manj saj. Ko tlak goriva v vbrizgalni šobi pade, se igla spusti in dotok goriva se prekine.