Pošlji povpraševanje

Nočno potenje, kakšni so vzroki in kako ga preprečiti?

Nočno potenje močno vpliva na kakovost spanja. Slednje je poglavitno za dobro zdravje, njegovo pomanjkanje pa poveča tveganje za številne kronične bolezni. Ko spimo, gre telo čez 4 stopnje, v katerih možgani popolnoma spremenijo delovanje. S procesi obnavljanja odstranijo toksine ter pripomorejo k boljšemu dolgoročnemu spominu. Kakovosten spanec vpliva na obvladovanje stresa, osredotočenost, presojo in razpoloženje. Poleg tega vpliva še na imunski sistem, energijo, produktivnost, vzdrževanje ustrezne telesne teže, delovanje srca in druge procese v telesu.

Odrasli, stari med 18 in 60 let, bi morali vsako noč spati najmanj 7 ur. V teh urah se telo regenerira, sprošča hormone, pripomore pri obnovi tkiva in mišic, odpravlja posledice stresa ter preprečuje srčno žilne bolezni. Mnoge študije so dokazale, da je kvaliteten spanec pomemben za ohranjanje dobrega splošnega zdravja, zato je treba vsakršne motnje hitro odpraviti. A kako preprečiti nočno potenje in si zagotoviti nemoten spanec?

Nočno potenje

Kateri so vzroki za nočno potenje?

Kako preprečiti nočno potenje, se sprašuje vsakdo, ki se s to neprijetnostjo srečuje. Znojenje je popolnoma naraven proces, s katerim telo uravnava temperaturo ob tem pa izloča metabolite in toksine. Z izhlapevanjem vlage se telo hladi, slednje pa omogoča kroženje krvi skozi maščobno tkivo in kožo. Nočno potenje zmanjša kvaliteto spanca ter povzroči nelagodje, zato je nujno, da čim prej najdemo vzrok ter ga hitro odpravimo.

VZMETNICE

Vzroki za nočno znojenje so različni. Delimo jih na zunanje in notranje. Zunanje vzroke je največkrat najlažje odkriti in odpraviti. Če se ponoči obsežno znojimo najprej, preverimo temperaturo v spalnici. Če je ta previsoka, prezračimo prostor ali vklopimo klimatsko napravo. Velikokrat so vzrok znojenja tudi vzmetnice, oblikovane tako, da se tesno prilegajo ter omejujejo pretok zraka ali vzglavniki, ki ne odvajajo vlage. Te moramo zamenjati s takšnimi iz naravnih materialov, ki zagotavljajo zračnost. Poleg spalnega okolja bomo morali za udoben spanec spremeniti še nekatere navade ter se odpovedati alkoholu, kofeinu in začinjeni hrani.

Notranji vzroki za nočno znojenje pa so nekoliko bolj kompleksni in jih je težje določiti. Ti obsegajo različna bolezenska stanja, menopavzo, nizek krvni sladkor, tesnobo, stres, bolezni ščitnice, okužbe ter jemanje nekaterih zdravil. Antidepresivi, steroidna zdravila ter zdravila za zdravljenje sladkorne bolezni, visokega krvnega tlaka ter raka so le nekatera, katerih stranski učinki povzročajo obsežno potenje. Šele ko bomo vedeli vzrok, bomo ugotovili, kako preprečiti nočno potenje.

Kako preprečiti nočno potenje

Kako preprečiti nočno potenje z zamenjavo vzmetnice?

Nočno potenje je nadvse neprijetno ter močno vpliva na jutranje razpoloženje. Vzrok zanj je največkrat neškodljiv, preprečimo pa ga lahko že z zamenjavo žimnice ali nekaj tako preprostega, kot so vzglavniki. Verjeli ali ne, ustrezne tkanine in materiali vplivajo na kvaliteto našega spanca. Stare dotrajane žimnice mnogokrat zadržujejo toploto ter ovirajo pravilen pretok zraka.

Ključno je, da ob nakupu izberemo zračen material z naravnimi sposobnostmi uravnavanja vlage. Zračni materiali bodo spodbudili pretok zraka ter omogočili odvajanje toplote. Vzmetnice, ki jih nudimo, so ročne izdelave Bios in so na voljo s spetimi žepkastimi vzmetmi ali s šlarafijskimi vzmeti. Več conska ležišča s podporo vzmeti imajo dolgo življenjsko dobo ter dopuščajo izbiro udobja.

Nadgraditi jih je mogoče z raznolikimi materiali, kot so HR pena, naravni lateks, spominska pena ali hladno pihana pena. Različni materiali nudijo optimalno prilagodljivost zračnosti, višine in trdote ležišča ter opore, ki jo nudi. Prevleka lahko vsebuje termobond primeren za astmatike in alergike ali naravno volno (300 g/m2 ali 500 g/m2), ki je eden izmed najboljših regulatorjev toplote in vlage na trgu.

Termoregulatorji, kot je naravna volna, v strukturo vlaken absorbirajo do 30 % lastne teže. Tkanine, ki odvajajo vlago, poskrbijo za uravnavanje telesne temperature ter preprečujejo prekomerno znojenje. Žimnice so na voljo v raznovrstnih dimenzijah od 90 x 200 cm do 200 x 200 cm, po želji pa izdelamo tudi ležišče po meri.

Vzmetnice

Ergonomsko zasnovani vzglavniki poskrbijo za trden in udoben spanec

Kako preprečiti nočno potenje? Tega poleg ustrezne vzmetnice zavira še prava blazina. Slednjo je priporočljivo kupiti skupaj z žimnico, saj imajo različne žimnice različen ugrez, zato je treba na novo določiti višino blazine. Njena izbira se na prvi pogled ne zdi velika odločitev, a je precej bolj pomembna, kot si mislimo. Blazine namreč vplivajo na nemiren spanec, nepravilne spalne položaje, mravljinčenje okončin, bolečine v hrbtenici ter nočno potenje.

Pri izbiri je ključnega pomena, da izberemo takšno primerno svojemu načinu spanja. Spanje na boku ali hrbtu zahteva posebej oblikovane ortopedske blazine, ki dopuščajo zmanjševanje in dodajanje količine polnila. Ergonomsko zasnovane nudijo odlično podporo vratu, zahvaljujoč antistatični prevleki pa so primerne tudi za alergike.

Za nezahtevne uporabnike je na voljo standardna različica, polnjena s kosmiči pene ali lateks polnilom, ki jo je mogoče prati na 30 °C. Blazina, ki se učinkovito prilagaja spanju na hrbtu in boku je Latex Medico ergonomično oblikovan odlitek iz naravnega lateksa z dvema višinama. Prilagodljiva višina dosega med 12 cm do 14 cm mogoče pa jo je dobiti tudi v L in XL višini.

Med najbolj edinstvenimi v ponudbi pa so vzglavniki Pira, ki spominjajo na stare čase, saj so zasnovani iz naravnih materialov, kot sta lan in surov bombaž. Polnjeni so s pirinimi oluščki zaradi katerih obdržijo anatomsko obliko. Med spanjem semenske lupine odvajajo vlago ter nežno masirajo ramenski obroč in hrbtne mišice ter izboljšajo kakovost spanja.

Vzglavniki