CILINDRI IN NJIHOVA UPORABNOST

Cilindri v mehaniki predstavljajo prostor po katerem se premika bat. Ti bati imajo navadno batne obročke, preko katerih se bo bat premikal po našem cilindru. Cilindri so tako povsod, kjer imamo premike preko batov, najbolj razširjeni primer je npr. motor z notranjim izgorevanjem. Seveda pa delimo cilindre še naprej na pnevmatske cilindre in hidravlične cilindre, ki se razlikujejo po tem kaj potiska bate v cilindrih.


PNEVMATSKI CILINDRI IN KAKO DELUJEJO

Pnevmatika je veda o uporabnosti plinov oz. natančneje stisnjenega zraka. Že to nam pove, da bodo pnevmatski cilindri uporabljali moč stisnjenega zraka. Se pravi, če želimo, da se bat premakne v željeno smer, potem bo skozi nek ventil bil potisnjen stisnjen zrak, ta pa bo po cilindru povzročil premik. Poznamo enosmerne pnevmatske cilindre in pa dvosmerne pnevmatske cilindre. Dvosmerni pnevmatski cilindri imajo aktivni obe smeri premikanja za razliko od enosmernih pnevmatskih cilindrov.

Cilinder

PNEVMATSKI CILINDRI IN PREDNOSTI

Pnevmatski cilindri so izjemno uporabni pri opravilih, kjer je čistost prioriteta. Najbolj uporabne jih naredi dejstvo, da ne uporabljajo olj oz. mazil, temveč zrak. So tudi precej tihi, poceni in ne uporabljajo dodatnega prostora za tekočine. Ti cilindri so tudi precej boljši, kar se tiče vzdrževanja, saj so preprosti in ne uporabljajo drugega kot zrak , ki pa seveda ne more povzročiti, da blokira kako komponento. Pametnejša izbira so pa tudi iz varnostnega pogleda, saj se zrak za razliko od olja ne more zanetiti.


HIDRAVLIČNI CILINDRI

Hidravlični cilindri so še vedno cilindri, ki potrebujejo nek vir moči, da potiska bat. Ti cilindri dobijo moč preko olja. Ti bati uporabljajo obročke, saj rabijo tesniti in hkrati omogočati premike.


HIDRAVLIČNI CILINDRI IN PREDNOSTI

Hidravlični cilindri imajo veliko prednost, ko govorimo o moči in vzdržljivosti. Za razliko od pnevmatskih cilindrov, ti zdržijo obremenitve, ki so lahko tudi skoraj 100x višje od obremenitev, ki jih zdržijo pnevmatski cilindri. Hidravlični cilindri imajo tako lahko večje bate in gredi. Ker pa je olje veliko manj stisljivo kot zrak je lahko hidravlični cilinder tudi natančnejši. Zaradi moči jih uporabljamo pri večjih strojih, kot so turbine, dvigala, jezovi, v letalstvu itd. Olje pri hidravliki omogoča kar nekaj stvari hkrati. Olje je tako mazilo, omogoča hlajenje in prenos moči istočasno. Je pa res, da so hidravlični cilindri in sistemi bolj kompleksni od pnevmatskih. Tudi izgubni faktor moči je lahko eden izmed razlogov, če se odločamo med pnevmatskim cilindrom ali pa hidravličnim.