Kaj vam zaposleni povedo brez besed?

Gotovo ste že slišali, da govorica telesa pove več kot tisoč besed. Ta rek vsekakor drži, saj so mnogi ljudje takšni, da marsičesa ne povedo in držijo stvari v sebi. Z dobrim opazovanjem pa lahko preberete osebo in spoznate njena čustva, misli, mnenje

Nebesedna govorica zaposlenih

Včasih govorite nekaj zaposlenemu, ta pa vas le gleda in kima, najbrž pomislite: "Joj, ko bi le vedel, kaj se ti mota po glavi." Lahko izveste, ne da bi vam zaposleni povedal. Samo dobro ga opazujte, njegovo telesno držo, njegov izraz, položaj rok, zaposleni izdaja svoje mnenje, ne da bi se tega sploh zavedal.

Poglejmo si nekaj značilnih poz, ki povedo več kot besede:

  • Prekrižane roke in noge nakazujejo nasprotovanje vašim besedam. Oseba se je zaprla pred vami.
  • Iskren nasmeh se kaže tudi v očeh. Usta lahko lažejo, a iskren nasmeh seže vse do oči in naguba kožo okoli njih.
  • Posnemanje vaše nebesedne govorice je nekaj pozitivnega, oseba, ki to počne, nezavedno čuti neko povezavo z vami. To je znak, da pogovor dobro poteka in da se oseba strinja z vašimi besedami. 
  • Pokončna ali sključena drža razkrije veliko o osebi. Oseba, ki ima pokončno držo, je samozavestna in prepričana vase, oseba s sključeno držo pa ima najverjetneje nizko samopodobo.
  • Očesni kontakt vam lahko razkrije, ali oseba laže. Verjetno ste že slišali, da ljudje lažejo, če se izogibajo očesnemu kontaktu. To je res, a zdaj toliko ljudi že ve za to, da včasih nalašč med laganjem ne umaknejo pogleda. A to jih lahko zapelje v pretiravanje in držijo očesni stik dlje, kot bi ga običajno. 
  • Pretirano kimanje kaže na željo po potrditvi. Zaposleni, ki pretirano kima, ko mu dajete navodila, si resnično želi vaše odobravanje in ga skrbi, kaj si mislite o njemu.
  • Stisnjena čeljust razkriva stres. Stisnjena čeljust, napet vrat in namrščene obrvi so znaki nelagodja. Mogoče osebo skrbi tema pogovora ali pa je z mislimi drugje in razmišlja o neki stvari, ki jo skrbi in ji vzbuja stres.

Govorica telesa med pogovoromGovorica telesa in oči med pogovorom

Ta vodila vam lahko pomagajo, da spoznate, kaj si zaposleni misli, a le, če zaposlenega dobro poznate, potrebno je poznati tudi, kakšen tip osebe je vaš zaposlen, če je na primer introvertirana oseba, bo morda njegova običajna drža že bolj zadržana. Predpogoja, da torej postanete mojster nebesedne govorice, sta, da dobro opazujete in dobro poznate osebo. Zdaj pa kar izvolite in preizkusite, ali se vaši zaposleni res tako zlahka izdajo preko nebesedne govorice.