Vodenje podjetja vključuje reševanje konfliktov med zaposlenimi

Uspešni vodje, katerih idejam vsi sledijo, imajo avtoriteto in spoštovanje, hkrati pa obvladajo mehke veščine, kot so reševanje konfliktov med zaposlenimi, motivacija zaposlenih in podobno, se s tem znanjem ne rodijo – vsega naštetega se je namreč lahko naučiti.

Pri vodenju podjetja ne gre le za znanje in izkušnje. Prva nujno potrebna veščina je uspešna komunikacija, kjer pa ne gre le za to, kako se izražamo, temveč vključuje tudi obvladovanje poslovne komunikacije prek telefona in e-dopisovanja. Uspešno poslovno komuniciranje je delo, ki ga dober vodja mora opraviti, preden se sooči z izzivi podjetja samega. Spoznati mora, kakšna je njegova vloga v podjetju in kaj ta vloga vključuje. Prepoznati mora gradnike svoje avtoritete in z njimi postaviti dobre temelje, na katerih bo naprej gradil vlogo vodje. Preden pričnemo z vodenjem nekega podjetja, moramo prepoznati in če je potrebno, tudi spremeniti lastne vzorce delovanja in obnašanja.

Uspešna komunikacija v podjetju

Vodenje podjetja pomeni nenehen stik z zaposlenimi, s poslovnimi partnerji in strankami. Neprestano komuniciramo – na sestankih, osebno, prek telefona, prek elektronske pošte. Formalni vodstveni položaj v podjetju nam sicer daje svobodo, da sprejemamo pomembne odločitve, vendar pa žal ne zagotavlja, da bomo kot vodja lahko svoje ideje in vizije tudi uresničili. Uspešna komunikacija z drugimi je eden glavnih ključev do uspeha. Za dobro komuniciranje v podjetju se moramo najprej vprašati, kako sami delujemo v različnih situacijah. Ali stres močno vpliva na naše sporazumevanje, kako se uspešno pogajati, kako predstaviti svoje ideje, kako nekoga pohvaliti ali pograjati, kako se izogniti nesporazumom v komunikaciji? Uspešna komunikacija je torej ena najpomembnejših mehkih veščin, ki jo pri vodenju podjetja moramo obvladati in izpopolniti do odličnosti.

Reševanje konfliktov med zaposlenimi

Komunikacija s težavnimi sodelavci

Z večino sodelavcev in drugih sogovornikov običajno komunikacija teče korektno in preprosto.

Nekateri sodelavci ali sogovorniki pa so pri komuniciranju nekoliko težavni. Z njimi se niti kot vodja nikakor ne moremo pogovarjati normalno in občutek imamo, da se vrtimo v krogu. Prepoznavanje značilnosti problematičnih in težavnih sodelavcev ter drugih sogovornikov, poznavanje pristopa in načinov sporazumevanja z njimi, prispeva predvsem k ohranjanju naše energije in psihičnega zdravja, zato je to področje komuniciranja tisto, ki se ga pri vodenju podjetja moramo naučiti. Naše zdravje nam bo hvaležno za to.

Vodenje tima

Skupina ljudi, ki z različnimi znanji in veščinami sodeluje v delovnem projektu, je tim. Z vidika podjetja je timsko delo najdražja oblika dela – pa vendar pogosto potrebna, če želi podjetje ustvariti več kot lahko ponudi uspešen posameznik. Formiranje uspešnega tima zahteva od sestavljalca ostro oko in poznavanje različnih načinov delovanja posameznika. Sestaviti skupino odličnih posameznikov še ne pomeni, da bodo znali delovati povezano in dosegali želene rezultate. Zelo pomembno je, da je vsem članom tima jasno, kdo je član tima, čemu tim služi ter kaj ta tim predstavlja v odnosu do svojega okolja (podjetja, drugih timov). Jasen skupen cilj, h kateremu se zavežejo vsi člani tima, močno pripomore k razvoju pripadnosti, še zlasti, ko definiramo tudi manjše cilje na poti ter cilje vsakega posameznika v timu in ima vsak član tima jasno sliko, kaj je njegov doprinos k celoti.  Tim nato v procesu dela (ustvarjanja projekta) sledi naravnemu razvoju, ki ima več faz. Faze razvoja tima vodja tima predvidi, po potrebi pospeši in dejavno prispeva k temu, da se vsaka faza uspešno zaključi.

Vodenje v podjetju

KAKO USTVARITI UČINKOVIT TIM?

Konflikti in spori v podjetju

V vsaki organizaciji, instituciji ali podjetju, neizogibno prihaja do sporov in konfliktov. Uspešno vodenje zajema tudi veščine, kako jih ločevati in uspešno reševati. Vsak spor namreč še ni konflikt, je pa njegova nadaljnja faza, če se spor ne razreši umirjeno, pač se stopnjuje dalje, pri tem pa se uporablja določena stopnja prisile ali pritiski.

Konfliktne situacije so za vse udeležene precej naporne, zato je toliko bolj pomembno, da kot vodja v njih ohranimo mirno kri in izpeljemo stvari čim bolj konstruktivno – v dobro naših delovnih ciljev in medosebnih odnosov na delovnem mestu. Na področju reševanja konfliktov obstaja pet strategij reševanja konfliktov. Najbolje je najprej ugotoviti, kateri strategiji sta najbolj in najmanj izraziti pri nas samih, nato pa se naučiti, kdaj in s kom uporabljati katero, da bomo pri razreševanju konfliktov v podjetju, uspešni.

Najpogosteje do konfliktov v podjetjih pride zaradi napačnih interpretacij določenih ciljev, razhajanju pri zaznavi okolja ter različnih strokovnih mnenj. Možni vzroki za konflikte so tudi osebnostne značilnosti zaposlenih. Pri vodenju podjetja se moramo konflikte med zaposlenimi najprej naučiti zaznavati, da jih bomo lahko tudi uspešno razreševali. Pred njimi si ne zatiskamo oči ali od njih bežimo, pač pa najprej predelimo konfliktno situacijo – kako dolgo že traja, vpletene osebe, intenzivnost konflikta…

Reševanja konfliktov na delovnem mesti učijo vse šole sodobnega vodenja in komunikacije. Zajamejo tudi veščine in znanja, kako povečati toleranco na konflikte med sodelavci in ljudmi na splošno, kako in zakaj lahko kot vodja uporabimo konflikte kot gibalo razvoja, katerih je 5 strategij reševanja konfliktov, ki jih običajno uporabljamo ljudje ter kako prepoznati in ravnati s »konfliktnimi osebami«.