Vodja z visoko stopnjo čustvene inteligence
Vodja načeloma lahko postane vsakdo, kajti pri O. K. Consulting verjamemo, da se le-ta lahko naredi. Nikakor pa ne more biti vsakdo dober in uspešen vodja svojih zaposlenih, saj je za to potrebno trdno delo. Nekateri ljudje so pri vodenju tima in reševanju konfliktov v podjetju namreč uspešnejši od drugih, saj imajo dobro razvit čut za soljudi, tj. visoko razvito stopnjo čustvene inteligence pri delu z ljudmi. Slednja je še posebej pomembna pri delu znotraj določene skupine ljudi, vsekakor pa tudi v vsakdanjih situacijah, ki so jim vodje običajno izpostavljeni. Poleg visokega inteligenčnega kvocienta in trdega dela tretjo izredno pomembno sestavino uspešnega zasebnega in poslovnega življenja predstavlja že omenjena čustvena inteligenca. Čeprav se nam sam pojem morda zdi samoumeven pa le malokdo zares ve, kaj ta pravzaprav pomeni. Dober vodja, ki se učinkovito ravna po čustveni inteligenci pri delu z ljudmi, na ta način pokaže, kako razume, obenem pa tudi obvladuje tako lastna čustva kot tudi čustva svojih zaposlenih.
Čustvena inteligenca pri delu z ljudmi in vodenju
Dober in uspešen vodja je tisti, ki zmore razumeti druge ljudi, sprejema njihovo dojemanje, hkrati pa zna upravljati s čustvi svojih zaposlenih. Vsakdanjih vodje namreč ni vedno rožnat, saj tako v popolnoma običajnih situacijah in interakciji z ljudmi, kot tudi pri vodenju tima prihaja do konfliktov. Pri tem mora vodja venomer ohraniti mirno glavo, v kolikor želi uspešno reševati konflikte v podjetju. Ravnanje ob slednjih pa je obenem tudi eden izmed poglavitnejših pokazateljev stopnje čustvene inteligence pri delu z ljudmi. Sestavine, ki jih pogosto prištevamo k tej, pa so sledeče: samozavedanje, motiviranost, socialne veščine, samoobvladovanje ter navsezadnje empatija do ljudi okoli nas. Učinkovit vodja pri vodenju tima in nasploh vseh zaposlenih vedno upošteva vse naštete, čeprav je mogoče na nekaterih močnejši kot na drugih. Vsekakor pa je vse našteto mogoče tudi izboljšati, in sicer s pomočjo delavnic pri podjetju O. K. Consulting, namenjenih izboljšanju veščin timskega coachinga, vodenja tima ter čustvene inteligence pri delu z ljudmi.
Kako učinkovito upravljati s čustvi
Vsakdo izmed nas, vključno s posamezniki, zaposlenimi znotraj določenega podjetja, kot tudi z vodji, s seboj vedno nosi določeno čustveno »prtljago«. Slednja nas lahko znotraj delovnega okolja ovira, lahko pa jo izkoristimo sebi in drugim v prid, na ta način pa spreobrnemo v nekaj pozitivnega. Uspešen vodja se vedno zanima za svoje zaposlene in se zmore vanje vživeti, kar je ena izmed pomembnih lastnosti dobro razvite čustvene inteligence. Pri delu z ljudmi je ta še kako pomembna, kajti ljudje z visoko razvito empatijo lahko kaj hitro razberejo tako svoja kot tudi čustva in potrebe drugih ljudi, nato pa se odzovejo temu primerno. Poleg tega dobre vodje pri vodenju tima – razen visoke ravni čustvene inteligence pri delu z ljudmi – druži še ena pomembna lastnost: vsi se odlikujejo po svoji ambicioznosti in samoučinkovitosti. Poleg upravljanja s čustvi svojih zaposlenih pa mora uspešen vodja dobro poznati tudi svoje lastne dobre in slabe plati. Slednje namreč pomeni, da se zaveda svojih šibkih točk, jih sprejme in izboljša. Prav tako pa prepoznava svoje močne točke, s pomočjo katerih krepi lastno samozavest ter samozavest svojih zaposlenih.
Uspešno reševanje konfliktov v podjetju s pomočjo timskega coachinga
Vodja, ki dobro pozna lastne močne in šibke točke, lahko le-te razpozna tudi pri svojih zaposlenih in na ta način krepi njihovo samozavest. Poleg upravljanja s čustvi, samoobvladovanja, motiviranosti, razvitih socialnih veščin in empatije je samozavedanje eden izmed ključnih dejavnikov pri učinkovitem vodenju tima ter reševanju konfliktov v podjetju. Vse našteto je mogoče tudi izboljšati, in sicer s pomočjo delavnic pri podjetju O. K. Consulting, namenjenih izboljšanju veščin timskega coachinga, vodenja tima ter čustvene inteligence pri delu z ljudmi.