Pošlji povpraševanje

Zaščita podvozja proti rji in ostalim pojavom

Zaščito podvozja lahko primerjamo s skrbjo za lastno zdravje: v kolikor ne skrbimo zanj, tako kot je treba, se sčasoma pojavijo določene težave. Podobno je tudi s podvozjem avtomobila, ki predstavlja enega izmed ključnih sestavnih delov vsakega vozila, za katerega je treba nujno dobro skrbeti in ga med drugim zaščititi z ustreznimi sredstvi. Primerna zaščita podvozja pred vremenskimi vplivi in uporaba kakovostnih sredstev za brušenje, poliranje ipd. je nuja, v kolikor želimo svoje vozilo obvarovati pred enim izmed njegovih najhujših sovražnikov – rjo. Zaščita podvozja pred rjo, ki močno oslabi vitalne dele vozila, s tem pa ogroža našo varnost pri vožnji, v prvi vrsti služi preprečevanju oksidacije kovinskih delov, ki ji je vozilo še posebej izpostavljeno v zimskih mesecih. Kljub temu, da so avtomobili dandanes bolje odporni proti rji, saj imajo večinoma boljšo karoserijsko zaščito in način izdelave, pa nanjo niso imuni. Ključno vlogo pri zaščiti podvozja torej igra predvsem pravočasno ukrepanje in – ob tovarniški protikorozijski zaščiti – dodatna protikorozijska zaščita votlih delov karoserije in podvozja. Čeprav imajo vozila večinoma več let garancije na prerjavenje karoserije, pa to še ne nujno pomeni, da to neizpodbitno drži; v naši domeni je torej, da vozilo vozimo na preventivne preglede, poleg tega pa jih redno vzdržujemo tudi sami.

Zaščita podvozja pred rjo


Izpostavljenost podvozja rjavenju in vzdrževanje

Podvozje je eden izmed tistih delov vsakega vozila, ki je najbolj izpostavljen rjavenju, pojavu, čigar nastanek lahko pripišemo zlasti temperaturnim razlikam, udarcem drobnega kamenja, učinku soli in drugim zunanjim delavnikom. Vse našteto vpliva na obrabo podvozja in pocinkanega nanosa, barve ter tovarniške zaščite vozila. Problem pa niso zgolj votli deli, v katerih zastajata voda in  umazanija, temveč celotno kovinsko podvozje. Ko govorimo o ustrezni zaščiti podvozja, je še posebej pomembno, da imamo v mislih prav zaščito pred rjo; dobro je, da je pred sledno zaščiteno podvozje, mdr. zlasti elementi vpetja koles, ki so najbolj izpostavljeni soli, pesku in obremenitvam ceste. Prav tako so ključnega pomena tudi avtomobilski pragovi, izpostavljeni raznim poškodbam ceste, vratca za točenje goriva, ključavnice, zavore itd.


Sredstva za zaščito podvozja in karoserije: polirne paste za avto

Semkaj uvrščamo kakovostne polirne paste za avto za zaščito podvozja in karoserije, naprave za brušenje, kite za nanos z lopatico, premaze na poliestrski osnovi, osnovne premaze, lake v spreju itd. Vsa navedena sredstva za zaščito podvozja in karoserije nam lahko uspešno pomagajo pri spopadanju z rjo, prav tako pa tudi z nekaterimi ostalimi težavami, denimo praskami, vdolbinami in udrtinami. Ne glede na to, da sta preventiva in redno vzdrževanje vozila najboljši sredstvi v boju proti rji in poškodbam podvozja in karoserije, pa je dobro, da se v težavnejših primerih obrnemo kar na avtoličarsko delavnico. Avtoličar nam bo znal najbolje svetovati, prav tako pa kakovostno opraviti svoje delo s pomočjo kakovostnih sredstev za zaščito podvozja in karoserije: sredstev za brušenje, polirnih past za avto itd. Ena izmed glavnih prednosti tega, da vozilo prepustimo strokovnjakom v delovnih kombinezonih za popravilo karoserije in  zaščito podvozja je tudi v tem, da imajo za to ustrezno zaščitno opremo: delovne kombinezone, očala in maske. Kdaj pa se pravzaprav napotiti k avtoličarju? Ko na svojem vozilu opazimo prve simptome rje na karoseriji in podvozju, tj. drobne pikice oz. mehurčkaste strukture na lakiranih površinah. Ob prvih znakih si seveda lahko pri tem pomagamo z dobro polirno pasto za avto in električno brusilko za domačo uporabo.

Pasta za poliranjeElektrična polirkaČistilo za kontrolo poliranja


Brušenje in ostala popravna dela je bolje opraviti pri avtoličarju

Čeprav lahko manjše poškodbe (praske, udrtine, prve pojave rje itd.) odpravimo že sami, je neprimerno bolje, da se o tem posvetujemo z avtoličarjem. Slednji bo pregledal prizadete dele in znal oceniti, katere dele je treba zamenjati ali pa zgolj očistiti z lakom, polirno pasto za avto in ostalimi primernimi sredstvi za zaščito podvozja in karoserije. Poseg mora biti vsekakor izveden natančno in strokovno, kar vključuje tudi nošnjo delovnega kombinezona in zaščitne opreme, kot sta denimo maska in očala. Slednja ni pomembna zgolj pri brušenju, temveč tudi pri popravilu in barvanju karoserije. Avtoličar tako poleg uporabe delovnega kombinezona in kakovostnih sredstev za preprečevanje rje (polirne paste za avto, laka v spreju, sredstev za brušenje itd.) poseduje tudi ustrezno strokovno znanje. Resda lahko doma zaščitimo podvozje pred rjo tudi že z manjšimi posegi in potezi s čopičem, vendar pa slednje rjo le prikrije, ne pa popolnoma odstrani.

Zobniško gnana pnevmatska brusilkaNaključno orbitalna električna brusilkaMini orbitalna pnevmatska brusilka


Večja popravila je bolje prepustiti strokovnjakom

Kaj pa nam potemtakem sploh pomaga pri zaščiti podvozja? Sprva že to, da smo na prve znake rje pozorni pri pranju avtomobila; v  tem primeru si lahko pomagamo s sredstvi za popravilo karoserije. Res je, da lahko manjše posege za zaščito podvozja in preprečevanje rje opravimo kar doma, a ob predpogoju, da se zaščitimo z delovnim kombinezonom in uporabimo dobre izdelke. K boljši zaščiti podvozja tako denimo pripomore že dober avtošampon, ki služi vzdrževanju vozila. V kolikor pa opazimo prve pojave rje, pa se le napotimo k avtoličarju. Ta bo opravil podroben pregled vozila, uporabil kakovostne izdelke za zaščito podvozja (denimo sredstva za brušenje in polirne paste za zaščito karoserije), pri tem pa naše vozilo pripravil na ponovno varno uporabo na cestišču.

Spletna trgovina Selekto