Vedno na vrhu
Optimizacija strani za iskalnike privede do boljših rezultatov
Optimizacija strani za iskalnike (search engine optimization) je proces, s pomočjo katerega se izboljša delovanje spletne strani in njene povezave z iskalnikom na tak način, da se rezultati na iskalniku prikažejo čim višje.
Namen te dejavnosti je, da spletne strani tako posledično dobijo več obiskov in večjo izpostavljenost, kar ultimativno privede do boljše prepozanvnosti in s tem tudi boljših rezultatov poslovanja. Obstaja nekaj ključnih strategij in elementov, ki jih je za doseganje teh rezultatov potrebno implementirati, najpomembnejše pa je, da so ti rezultati doseženi s pomočjo organske oziroma neplačane izpostavljenosti.
Optimizacija strani za iskalnike in nekaj ključnih informacij
Optimizacija strani za iskalnike deluje po določeni strategiji, ki vključuje nekaj pomembnih elementov, ki jim je potrebno posvetiti posebno pozornost. Kadar so vsi ti elementi vzeti v poštev, bo možnost za doseganja dobrih SEO rezultatov večja, kar se bo odrazilo v večjem številu obiskov spletnih strani.
Te strategije so dolgoročni proces, odraz katerega se začne kazati komaj po nekaj mesecih ali celo letih, potrebno pa je tudi budno spremljati spreminjajoča se pravila in trende, saj je to področje eno izmed najhitreje spreminjajočih se zaradi hitrih tehnoloških inovacij in hitrega prilagajanja ljudi na dinamične trende spletnega oglaševanja. Celotna dejavnost se deli na dva aspekta: on site optimizacija in off site optimizacija. Kaj pa to pomeni?
On site optimizacija: ključni elementi
On site optimizacija spletnih strani preprosto povedano obsega vse tiste dejavnosti izboljševanja, ki se odvijajo neposredno na sami spletni strani. Gre za nekaj ključnih elementov, ki jih je strateško potrebno prilagoditi delovanju obiskovalcev spletne strani. Te dejavnosti zaobjemajo področja informacijskih tehnologij, grafičnega oblikovanja, kognitivne psihologije in še marsikaterega drugega. Naštejmo nekaj ključnih elementov:
- ključne besede: ključne besede so ena izmed najpomembnejših aspektov izboljševanja spletnih strani, saj pri tem gre za besede, ki jih ljudje vnašajo v spletne iskalnike. Identificirane ključne besede, ki jih ljudje iščejo, morajo biti vključene v elemente spletne strani, da se bodo te ujemale z uporabnikovim iskanjem.
- vsebina spletne strani: vsebina spletne strani mora biti relevantna in kvalitetna, saj je to razlog, zaradi katerega ljudje sploh obiskujejo strani. Ta mora biti privlačna, mora naslavljati potrebe ciljne publike in mora biti uporabna. K boljši uvrstitvi pripomoreta vključevanje ključnih besed in strukturiranje vsebine.
- meta oznake: meta oznake so deli kode, ki se nahajajo na vsaki spletni strani, s pomočjo katerih se nadzoruje delovanje spletne strani in informira spletne iskalnike o informacijah o sami strani. Med meta oznake štejemo meta naslove in meta opise. Kadar ti vsebujejo relevantne ključne besede, bodo bolj privlačni in s tem bodo rezultati iskanja boljši.
- URL struktura: struktura URL-ja ali enoličnega vira mora biti jasna in pregledna.
- struktura spletne strani: struktura spletne strani mora biti prav tako pregledna in enostavna za uporabo, saj je to faktor, ki najbolj vpliva na človekovo zaznavanje in s tem vrednotenje spletne strani. Ta mora biti hierarhično zasnovana in prijetna za oči, za kar pa obstaja nekaj temeljnih pravil spletnega oblikovanja.
- hitrost nalaganja: v zadnjih letih se je zaradi razvoja hitre internetne tehnologije in boljše učinkovitosti spletnega delovanja temu prilagodila tudi človekova pozornost in potrpljenje. Dejstvo je, da povprečen uporabnik interneta pričakuje, da se bo spletna stran naložila v dveh sekundah. Če rabijo spletne strani za nalaganje zelo dolgo, bo to uporabnika odvrnilo in spletno stran bo zapustil.
Off site optimizacija: ključni elementi
Off site optimizacija spletnih strani se nanaša na vse SEO aktivnosti izven spletne strani, kar je večinoma pomembno za izboljšanje pozicije spletne strani na iskalnikih, kot so Google, Yahoo in Bing. Ta aspekt ima tri ključne prednosti, ki jih prinaša znotraj SEO strategije: boljši rang strani, večja izpostavljenost in višja pozicija na iskalniku. Tudi pri tem aspektu je možno identificirati nekaj ključnih elementov, ki bodo vplivali na uspešnost spletne strani:
- grajenje povratnih povezav: grajenje povratnih povezav (backlinkov) pomeni, da se povezava do spletne strani pokaže na neki drugi spletni strani in tako vodi do naše. Več povezav na drugih spletnih straneh pomeni večjo zanimivost in kvaliteto.
- družbeni mediji: spletna stran se lahko tudi zelo enostavno optimizira z uporabo družbenih medijev. To se lahko doseže na preprost način - z deljenjem povezave na Instagram-u ali Facebook-u.
- družbeni zaznamki: družbeni zaznamki ali social bookmarking se nanašajo na orodja, ki so uporabljena za shranjevanje, upravljanje in iskanje raznih zaznamkov spletnih strani. S temi orodji ljudje shranijo spletne strani za kasneje in jih večkrat v prihodnosti tudi obiščejo.
- uporaba zunanjih partnerjev: uporaba zunanjih partnerjev kot so drugi blogi, influencerji in spletne strani lahko pripomore k večji izpostavljenosti in razširjenemu omrežju spletnih povezav.
SEO pripomore k večjemu uspehu
Optimizacija strani za iskalnike z zgoraj omenjenimi mehanizmi lahko ob strateški implementaciji privede do mnogo boljših poslovnih rezultatov in nasploh večji prepoznavnosti. Dejstvo pa je, da se trendi spreminjajo in s temi spremembami se spreminja tudi učinkovitost mehanizmov za optimizacijo. Ravno zato je najbolj koristno uporabljati pomoč podjetij, ki so za to specializirana in so konstantno v stiku z novimi strategijami.
ZANIMA ME VEČ O SEO OPTIMIZACIJI