VSI.SI d.o.o.
Vedno na vrhu
Optimizacija internetnih strani zagotovi večjo prepoznavnost spletnega mesta
Optimizacija internetnih strani ali s tujko SEO (Search Engine Optimization) je proces izboljševanja spletnih strani. Gre za vrsto oprijemov, znanj, pripomočkov, shem, vsebin in programov, ki pripomorejo k izboljšanju položaja spletnega mesta v iskalniku.
V zadnjem desetletju je internet doživel razcvet in vsi smo se hitro navadili, da imamo informacije na dosegu roke. Google vsako sekundo obdela 99.000 iskanj, na dan pa kar 8,5 milijarde. Analize so pokazale, da le 0,63 % uporabnikov klikne na drugo stran rezultatov, zato je nadvse poglavitno, da se spletno mesto pojavi med prvimi rezultati.
In kako deluje optimizacija strani za iskalnike? Ko uporabnik potrebuje informacijo v iskalnik, vpiše ključno besedo, povezano s podjetjem, storitvijo, izdelkom ali informacijo.
Google za iskanje uporablja bote, vse informacije o internetnih mestih pa se prenesejo in shranijo v posebno zbirko, imenovano indeks. Slednji pri iskanju deluje kot ogromna knjižnica in prikaže najustreznejše informacije iz iskalne poizvedbe.
Torej uporabnikom pokaže tisto, kar so iskali. Spletna mesta, ki se nahajajo v indeksu, analizirajo algoritmi brskalnikov. Ti določijo tudi vrstni red, v katerem bodo mesta prikazana.
Search Engine Results Page ali na kratko SERP je stran z “organskimi” in plačanimi rezultati z iskalnika, ki se odpre, ko uporabnik odda poizvedbo. Vsak prikaz oziroma rezultat na strani poda informacijo o tem, katera je najprimernejša vsebina in kako bi morala biti strukturirana.
.webp)
Kako poteka Google SEO optimizacija?
Optimizacija internetnih strani ima dve ključni strategiji - on site in off site. On site SEO poteka na internetni strani in zajema širok spekter dejanj. Slednja vplivajo na Googlove bote in uporabniško izkušnjo. Poglaviten element on site optimizacije so ključne besede, ki se morajo v vsebini na naraven, “organski” način pojaviti čim večkrat.
Poleg ključnih besed in uporabniške izkušnje zajema še kakovostna besedila, hitro nalaganje strani, alt texte in ustrezne meta podatke. Ob tem ne smemo spregledati še pravilnega poimenovanja slik, njihove velikosti in kvalitete.
Prav tako pa so pomembne še interne povezave, ki povezujejo sorodne vsebine, čista programska koda ter SEO za mobilne naprave. Ta je v današnjem času nepogrešljiva, saj naj bi kar 58,16 % uporabnikov iskanje opravilo z mobilnim telefonom.
Off site Google optimizacija pa se nanaša na optimizacijo zunanjih spletnih mest, ki neposredno vplivajo na vaše mesto. Njen cilj je zgraditi čim več kvalitetnih povratnih povezav (backlinks), uporabiti družabna omrežja za povečanje prepoznavnosti ter spodbuditi obiskovalce, da delijo vsebino.
Vsebinsko skladne povratne povezave bodo izboljšale oceno ter spletno mesto višje uvrstile, različne vrste vsebin pa bodo privabile obiskovalce ter jih spodbudile, da se na strani zadržijo.
SEO je priporočljiva tudi, če vaše podjetje deluje v tujini. Optimizacija za tuje brskalnike se imenuje globalni SEO in potencialne stranke privabi na dva načina. Prvi je z vzpostavitvijo domene v tuji državi, kjer želite zaseči prvo mestu na Googlu, drugi pa s prevodom v različne jezike.
Mreža besed, ki so v posamezni industriji zaželene, je ustvarjena iz najbolj iskanih besednih zvez, dopolnjenih z manj iskanimi.

Zakaj se odločiti za Google SEO optimizacijo spletnih strani?
Optimizacija internetnih strani prinaša mnogo prednosti, ki jih lahko podjetja izkoristijo za povečanje prepoznavnosti ali prodaje. Spletno mesto, ki dosega prve tri položaje v Googlu velja za bolj kakovostno in zaupanja vredno.
Obiskovalci namreč zaupajo, da brskalnik glede na podane ključne besede zanje izbere najboljše in najbolj optimalne rezultate. Visoko rangiranje zagotavlja občutno konkurenčno prednost, ob tem pa doseže več obiskovalcev.
Google SEO spodbudi obiskovalce k dejanjem. Dinamična in kakovostna uporabniška izkušnja jih bo pritegnila, spodbudila k sodelovanju ter poskrbela za večjo donosnost naložbe.
SEO podjetju omogoča, da prejme podrobne informacije o strankah, njihovih nakupovalnih navadah, lokaciji itd. Brez težav lahko spremlja nakupovalno pot vsakega uporabnika. Vključno s tem, kaj so kupili, na katerih mestih so se zadržali in katere ključne besede so uporabili.
Pri naložbi v SEO se je treba zavedati, da je to skrbno načrtovan proces, ki zajema različne analize, pristope in strategije, a rezultati niso vidni čez noč. Preden so ti vidni, lahko minejo tedni ali celo meseci. Ker je optimizacija spletnih mest skupek dejavnikov na uspešnost, vplivajo še ciljno občinstvo, zanimanje za storitve ali produkte, posebne ponudbe ali dogodki, sezonska znižanja itd.
Cena optimizacija strani se razlikuje od projekta do projekta
Google SEO optimizacija je zapleten, dinamičen in obsežen proces, ki prinese dolgoročne rezultate le, če strategijo zanj pripravi usposobljen strokovnjak. Internet se nenehno spreminja in vsako leto je objavljenih na stotine posodobitev in sprememb, ki zagotavljajo varnost pred goljufivimi metodami.
Strokovnjak mora poznati te spremembe, taktike drugih podjetij ter prakse, ki bodo prinesle dolgotrajne uspehe. Kaj pa cena?
Podjetja se med seboj razlikujejo, prav tako njihovi cilji. Ceno SEO je nadvse težko določiti, saj je vsak projekt edinstven, standardi, na podlagi katerih bi lahko izdelali cenik pa ne obstajajo.
Optimizacija dviguje ceno in vrednost spletnega mesta, njena cena pa je največkrat odvisna od različnih dejavnikov. Nanjo vplivajo velikost spletnega mesta, raven strokovnega znanja, količina vsebine, cilji in časovnica SEO kampanje.
Ker je optimizacija dolgotrajnejši projekt, je poglavitno, da pri izbiri ponudnika upoštevate kakovost storitve in ne le cene.
