VSI.SI d.o.o.
Vedno na vrhu
Izbor ključnih besed je najpomembnejši steber optimizacije spletnih strani
Izbor ključnih besed je zelo pomemben korak, ko se lotimo izdelave in kasneje vzdrževanja spletne strani. Na preprost način lahko rečemo, da so to besede ali daljše fraze, ki jih uporabniki interneta (potencialni kupci) vnesejo v iskalno vrstico na Googlu. Na tak način najdejo informativni odgovor ali produkt, ki ga želijo kupiti.
Če na svoji strani ne boste uporabili fraz, ki jih kupci iščejo, je zelo verjetno, da bo vaša prodaja zelo nizka. Kupci vas namreč ne bodo našli, kar pomeni, da si ne bodo mogli ogledati produktov, ki jih ponujate.
Uvrstili se boste namreč med več kot 90 % strani brez organskega prometa na Googlu. Prav zato je izrednega pomena razumeti, kako poiskati ključne besede in kako pravilno napisati vsebino.




Kako poiskati ključne besede, ki bodo privabile veliko potencialnih kupcev?
Kako poiskati ključne besede, ki jih kupci vpisujejo v iskalno vrstico, se zdi zelo zapleteno vprašanje, kar pa je daleč od resnice. Z nekaj razmisleka, preučevanjem konkurence in uporabo spletnih orodij boste zagotovo našli prave fraze.
Te vam bodo pripomogle, da se boste znašli vsaj na 1. strani Googla, če že ne med prvimi zadetki.
To je zelo pomembno, saj se kar 91 % klikov zgodi le na 1. strani
Korak 1: izbor ključnih besed se začne s premislekom
Kako poiskati ključne besede, ki bodo najbolje opisale vaše izdelke? Na to vprašanje je najlažje odgovoriti tako, da se postavite v vlogo kupca. Kaj potrošnike ponavadi zanima? Kdo je moja ciljna skupina? Kako bi na najlažji način rešil težavo, s katero se soočajo?
Če bi si želeli najti vaše izdelke na spletu, kaj bi napisali v iskalno okence na Googlu? Če se npr. ukvarjate s prodajo kavnih aparatov, boste najbrž najprej pomislili na besede, ki so povezane z vrstami kave (kapučino, kava, espresso itd.).
To sicer ne pomeni, da boste vsebino kreirali le v povezavi s temi besedami. V resnici bodo delovale le kot neke vrste seme, na podlagi katerega boste nadaljevali z iskanjem ustreznih fraz.
Korak 2: optimizacija spletnih strani je povezana s vašo konkurenco
Konkurenti so pri izboru ključnih besed zelo uporabni, čeprav vam pri delu ne bodo neposredno priskočili na pomoč. Po temeljitem razmisleku o vaši panogi in kupcih, čigar pozornost želite pritegniti, se lahko osredotočite na spletne strani vaših tekmecev.
V Google vpišite fraze ali besede, ki ste si jih zamislili v prejšnjem koraku in preverite prve zadetke. Če na teh straneh ne ponujajo podobnih izdelkov kot vi, je zelo verjetno, da ste izbrali preveč splošne ključne besede. To pomeni, da jih je potrebno preoblikovati tako, da bo njihov pomen bolj specifičen.
V kolikor ponujate kavne aparate, je morda bolje, da v vsebino vključite fraze, kot so »kapučino kavni aparat«, »aparat za kavo« in podobno, kot pa samo »kapučino« in »kava«.
Ko boste v Google vnesli vse specifične fraze z ožjim pomenom, boste najverjetneje našli vam najbližjega in največjega konkurenta. Na spletu lahko nato najdete različna orodja, s katerimi je mogoče odkriti ključne besede, na podlagi katerih kupci najpogosteje obiščejo njihovo stran.

Korak 3: ključne besede je mogoče poiskati tudi s pomočjo spletnih orodij
Zelo dober način, kako narediti izbor ključnih besed, ki bodo povečale obisk, je tudi uporaba spletnih orodij. Najbolj znano je Google Keyword Planner (GPK), v katerega vnesete semenske ključne besede, ki ste jih izbrali v 1. koraku, orodje pa vam bo predstavilo kopico povezanih ali podobnih fraz, na katere sami niste niti pomislili.
Prav zato je ta korak izjemno pomemben, saj vam bo dal nove ideje, na podlagi katerih lahko pravilno napišete vsebino. Za vsako posamezno frazo boste izvedeli tudi, kako pogosto se je uporablja, koliko je cena na klik in podobno.
Na kaj moramo biti pri izboru ključnih besed še pozorni?
Če boste sledili opisanim korakom, boste našli ogromno fraz, ki vam bodo pomagale pri optimizaciji spletnih strani. Ker prav vseh ni mogoče uporabiti, je zelo potrebno narediti selekcijo in ugotoviti, s katerimi boste privabili največ kupcev.
Gostota ključnih besed, ki imajo širok pomen, je na spletu ogromna, kar pomeni, da jo uporablja zelo veliko konkurentov in podjetij, ki morda z vašo panogo sploh niso direktno povezana. Jih je torej pri izboru ključnih besed za vašo spletno trgovino smiselno uporabiti ali ne?
Odgovor ni najbolj preprost. V kolikor se boste osredotočili samo na najbolj iskalne besede, je zelo verjetno, da se bo vaša trgovina izgubila med množico. Konkurenca bo enostavno prevelika, zato vas kupci po vsej verjetnosti ne bodo našli.
Svetujemo vam, da jih uporabljate, a se osredotočite tudi na daljše fraze ali long taile. Nekdo, ki v Google vpiše »kava« ni nujno, da želi kupiti kavni aparat, medtem ko nekdo, ki vpiše »aparat za kapučino« najverjetneje išče produkt, ki ga ponujate.
Čeprav je pojavnost long tailov precej manjša, pa so ljudje, ki jih uporabljajo, bolj verjetno vaši potencialni kupci. Optimizacija spletnih strani je prav zato tako pomembna, saj boste s primerno vsebino najlažje pritegnili pozornost tistih, ki ne bodo le iskali informacij, temveč bodo na koncu dejansko opravili nakup.
Dovolite, da vam pomagamo pri doseganju vašega cilja. Naše podjetje bo za vas izvedlo analizo ključnih besed in izluščilo tiste, ki vam lahko najbolj pomagajo pri doseganju najvišjih rezultatov.
