VSI.SI d.o.o.
Vedno na vrhu
SEO pisanje vsebin in nasveti za optimizacijo
SEO pisanje vsebin ima svoje zakonitosti, ki se jih moramo držati, če želimo pritegniti ciljno publiko. Prvo pravilo za vsebine, ki jih objavljamo na spletnih straneh, blogih in člankih, je, da morajo bralcu ponuditi dovolj koristnih informacij.
Poleg tega morajo biti napisane izjemno kvalitetno, to pomeni pravopisno pravilno in slogovno ustrezno.
Na primer, če prodajamo nek izdelek, ni nujno, da se pisanje vrti samo okrog tega izdelka ali neke naše storitve. Pomembno je vse vsebine povezati tudi z branžo, v kateri delujemo.
Če bodo vsebine bralca informirale o nečem, kar je zanj pomembno, ali ponudile rešitev za nek njegov problem, ter bile hkrati kakovostno napisane, jih bo delil z drugimi uporabniki. S tem bomo dosegli svoj cilj, ki je povečanje prepoznavnosti na trgu.
Drugo pomembno pravilo za SEO pisanje vsebin je raziskava ključnih besed (besednih zvez), ki so pomembne za naše področje. Ugotoviti moramo, katere so tiste ključne besede, po katerih išče naša ciljna skupina.
S temi besedami si pomagamo pri optimizaciji svojih vsebin, kar pomeni, da jih uporabimo tako v naslovih kot v preostalem delu besedila.
Pri iskanju pomembnih ključnih besed si lahko pomagamo z določenimi orodji, med katerimi sta npr. Google AdWords Keyword Planner in Ahrefs Free SEO Tools.
Optimizacija spletnih strani zahteva veliko znanja in nenehnega spremljanja sprememb, ki jih uvaja Google, kar je pomembno za ustrezno prilagajanje SEO vsebin.
Vsak podjetnik nima dovolj časa za poglabljanje v področje SEO optimizacije. V tem primeru je najbolj priporočljivo to prepustiti strokovnjaku, ki bo optimiziral vaše vsebine tako, da se bodo pojavljale na najvišjih mestih na Googlu in drugih iskalnikih.
Druga možnost je najem SEO eksperta, ki vas bo naučil, kako kakovostno pisati članke in bloge. Za SEO vsebine je pomembna unikatnost oz. originalnost, da torej niso kopija nekega članka, ki že obstaja na spletu.
Pisanje besedil visoke kakovosti, ki bodo upoštevala za vas pomembne ključne besede, lahko naročite tudi prek spletnih strani, ki ponujajo storitve pisanja, kot je npr. Ranked.ai.
Naslednja pomembna stvar, ki je ne smete spregledati v svojih besedilih, je vključevanje povezav. To pomeni, da npr. v objavo na blogu, ki ga Google ocenjuje kot pomembnega (avtoritativnega), vključite povezave do svojih drugih SEO člankov ali pomembnih spletnih strani.
To bo spodbudilo deljenje vaših vsebin, obenem pa iskalnikom sporočalo, da gre za pomembno vsebino s koristnimi informacijami. Rezultat tega bo višja uvrstitev med iskalnimi zadetki v iskalniku.
Ta pomemben element SEO optimizacije se imenuje gradnja povratnih povezav (t. i. backlinki).

Zimzelena vsebina in zakaj je pomembna za SEO
Zimzelena vsebina je lastnost vsebine, da ne zastara oziroma nikoli ne izgubi svoje aktualnosti. Če je vsebina napisana na način, da bo za uporabnika brezčasna in mu dolgoročno nudila koristne informacije, pomeni, da bo pritegnila organske obiskovalce in povečala promet na vašo spletno stran, ki bo ob tem ohranjala svojo avtoritativnost.
Kaj naredi neko vsebino zimzeleno? Pri njenem ustvarjanju se osredotočimo na teme, ki se skozi čas ne bodo veliko spreminjale in bodo ostale relevantne. To pomeni, da se izogibamo trenutnim trendom in muham enodnevnicam.
Vsebina takega tipa bo še dolgo časa ohranjala svojo vrednost in privlačnost za bralca. Teme, ki jih obravnava, so bazični koncepti, vprašanja, ki se pogosto zastavljajo, ali poglobljene obrazložitve, ki pritegnejo ljudi, ne glede na to, koliko se na nekaj spoznajo.
Ključne besede, ki jih uporablja tovrstna vsebina, so skozi čas nenehno zelo iskane. Bistveno je razumeti obnašanje ciljne publike, da lahko kreiramo vsebino, ki bo privlačna »v vseh letnih časih«. Pridevniki, ki opisujejo zimzeleno vsebino, so: temeljitost, celovitost in poglobljenost.
Ko jo uporabnik prebere, dodobra razume neko temo z različnih vidikov in je deležen obsežne razlage s primeri. Ta vsebina je nekaj, kar bo izboljšalo uvrstitev vašega spletnega mesta v iskalniku, pritegnilo organske obiskovalce in izboljšalo uporabniško izkušnjo.
Investicija v »vedno zelene« vsebine se izplača, saj bo imelo spletno mesto od nje koristi še dolga leta in ne samo nekaj mesecev.

Bralna izkušnja ali osredotočanje na uporabnika
Bralna izkušnja je še en pomemben vidik pisanja SEO vsebin. Sestavljena je iz različnih dejavnikov: besedilo mora biti berljivo, vsebina mora biti jasno podana ter vključevati natančne in celovite informacije.
Poleg tega sta za izkušnjo bralca pomembna še hitrost in samo oblikovna plat spletne strani. Kot smo že omenili, mora biti besedilo strukturirano s pomočjo naslovov in podnaslovov, ki pritegnejo bralca in mu ponudijo najhitrejšo informacijo o tem, o čem govori besedilo.
Tako bo lahko hitro izluščil, kaj ga zanima, in se osredotočil na ta del besedila.
Da bo izkušnja bralca kar najbolj kvalitetna, mora biti napisala v njemu dostopnem jeziku.
Zaradi tega se izogibamo tehničnim izrazom ali žargonu, ki jih večina ljudi ne razume. Vsebina mora biti pregledna in berljiva, zato jo razdelimo na manjše enote - odstavke, podnaslove in oštevilčene sezname.
Nujna je tudi optimizacija spletne strani za mobilne naprave, da bo brez težav berljiva tudi na manjših zaslonih. Poskrbimo tudi za hitro nalaganje strani, saj počasno in neodzivno spletno mesto negativno vpliva na izkušnjo bralca.
Hitrost spletne strani lahko optimiziramo z zmanjšanjem uporabe vtičnikov, stiskanjem slik in uporabo tehnik predpomnjenja.
Za piko na i poskrbimo za vizualno privlačnost vseh elementov (npr. uporabljamo zanimive slike, infografike, video posnetke). Pomembno je tudi, da uporabniku ponudimo možnost interakcije prek orodij, ki mu omogočajo komentiranje, zapisovanje svojih misli in postavljanje vprašanj.
Skratka, poleg same vsebine bodimo pozorni tudi na to, kako spletna stran izgleda in kako prijazna je do uporabnikove izkušnje.
