VSI.SI d.o.o.
Vedno na vrhu
Meta podatki in naslovi H1, H2 in H3 nepogrešljivi za SEO optimizacijo
Meta podatki so eno ključnih orodij pri težnji za čim boljšo on-site optimizacijo spletnih strani in njihovo razvrščanje v iskalnikih. Vsebuje jih vsaka spletna stran in so skriti v HTML kodi. Njihova osnovna elementa sta meta opis in meta naslov.
Pri meta opisu gre za zgoščen opis z osrednjimi podatki o vsebini posamezne spletne strani, na podlagi katerega iskalniki lahko določijo pomembnost in rangiranje vsebine pri posameznem iskanju.
Ta opis se prikaže pri rezultatih iskanja, in če je odlično izpeljan in zapisan, pomembno vpliva na to, ali bodo uporabniki stran obiskali oziroma koliko klikov bo pridobila stran – CTR, posebej pomemben pa je dober meta opis ob objavah na družbenih omrežjih, saj ta povzemajo za svojo objavo prvo sliko ali besedilo strani.
Meta naslov je naslov spletne strani, prikazan v iskalniku, in zato izredno pomembna kategorija. Za optimizacijo spletnih strani imajo svojo vlogo še H1, H2 in H3 naslovi – glavni naslov Header 1 in podnaslovi Header 2 in 3, lahko pa jih je še več, ki morajo biti pravilno strukturirani. Na optimizacijo vplivajo še natančni ALT atributi za slike.
Kakšna vlogo imajo meta podatki pri SEO optimizaciji?
Ti podatki so del kode HTML, ki iskalnikom podajo podatke o posamezni spletni strani. Zanje velja oznaka, da so podatki o podatkih, saj se z njimi opisujejo in določajo druge vsebine. Vsebujejo elemente, ki vplivajo na SEO optimizacijo spletne strani on-site, in sicer meta naslov in meta opis, ki se nahajata v rezultatih iskanja v SERP-u (Search Engine Ranking positions – uvrstitev spletne strani na Googlu) in nanju lahko vplivamo.
Zakaj je uvrstitev spletne strani na Googlu tako pomembna in zakaj se splača meta naslov in meta opis napisati po tehtnem premisleku in ob dobrem poznavanju temeljnih zakonitosti, ki jih je nujno pri tem upoštevati? Pozicija oziroma uvrstitev spletne strani na Googlu je odvisna od SEO optimizacije vsebine spletne strani on-site – če je ta vsebina dobro optimizirana, jo bo Google uvrstil na iskalnikih na prvo stran oziroma čim višje, od tega pa je odvisen obisk strani.
Brez dobrega obiska strani pa ni dobrega poslovanja. Da bi nas potencialni uporabniki našli na straneh iskalnikov, je v okviru dobre optimizacije SEO treba poskrbeti za vrsto dejavnikov, med njimi pa imata meta naslov in meta opis pomembno mesto. Oba sta skrita v označevalnem jeziku HTML, ki je temelj priprave spletnih strani, in na strani nista vidna, sta pa odločilna pri iskanju na iskalniku.
Prvi pritegne pozornost uporabnika meta naslov, zato je odločilno, da je privlačen, da izstopa, pritegne pozornost in da je pravilne dolžine – do 55 znakov s presledki. Dolžine se je treba striktno držati, ker drugače se ne izpiše celoten naslov, kar takoj ogrozi njegovo poslanstvo. Njegov namen je pridobiti uporabnika, da izbere prav to stran in ne katere druge, konkurenčne, kar je že vsaj pol poti do uspeha.
Na začetku meta naslova mora stati prva, najpomembnejša ključna beseda, ki je izbrana na podlagi povpraševanja po določenem izdelku, storitvi. Pod tem naslovom se v iskalniku zapiše meta opis. Obstajajo pravila, ki natančno določajo, kakšen je meta opis, ki bo uspešno opravil nalogo.
Zmagovalna kombinacija meta naslova in meta opisa je njuno dopolnjevanje in stopnjevanje obljub, ponudbe ali vsebine. To pomeni, da naj meta opis še poglobi dejstva, obljube ali napovedi v meta naslovu, zato naj v zapisu vsebuje srž tega, kar stran ponuja. To je zelo ključen moment za uporabnika, saj mu poda temeljno usmeritev podjetja ali posameznika, ki stoji za to spletno stranjo.
Vsako besedo v meta opisu velja pretehtati, še posebej, ker tudi za ta opis velja omejitev dolžine, in sicer na 150 znakov s presledki. Tudi tu je priporočljivo, da se uporabi ključna beseda, ker jih Google poudari in to pripomore k še večji opaznosti strani. Če meta opisa ne napišete sami, Google namesto njega povzame prvih 100 besed besedila, kar seveda ni optimalno.
Struktura H1, H2 in H3 naslovov bistvena za uvrstitev v iskalnike
Naslovi H1, H2 in H3 (lahko jih je še več – do H6) dajejo besedilu strukturo, med njimi pa vlada stroga hierarhija in vrstni red. H1 je glavni naslov in je lahko samo eden, v HTML, ki se sestoji iz glave in telesa, se nahaja v telesu, ki je viden v tekstu (v glavi pa sta meta naslov in meta opis), ostalih naslovov je lahko več.
Začne se s ključno besedo, najbolje takšno z dolgim repom. Ta struktura in hierarhija naslovov sta odločilni za izboljšanje On-site SEO optimizacije. Pomemben je jedrnat glavni naslov. Vsi naslednji, ki sledijo, gredo vedno bolj v specifikacijo ali razširitev teme. To, kako so naslovi strukturirani, je ključno za uvrstitev v iskalnike.
ALT atributi za slike za slabovidne
Gre za nadomestno besedilo, ki se prikaže namesto slike in ga prebirajo bralniki zaslona, namenjeno pa je vsem, ki imajo zaradi telesne hibe težave s tem, da sami lahko vidijo sliko.
Prinaša dve prednosti: dosežete tudi hendikepirane in pomagate iskalnikom bolje razvrstiti slike. Za Google je to besedilo enako pomembno kot vsa druga, kar pomeni, da vpliva na uvrstitev v iskalnikih.
Pri nadomestnih besedilih je bistvena natančnost opisa, da ustvari čim bolj avtentično podobo slike. Za hitrejše in ustreznejše iskanje je priporočljivo v to besedilo vključiti ključne besede.