VSI.SI d.o.o.
Vedno na vrhu
On-site optimizacija spletnih strani
On-site optimizacija je postala ključen dejavnik do uspeha katerega koli podjetja oz. spletne strani, ki se na internetu poteguje za pozornost potencialnih strank. Kaže se kot svetilnik, ki vodi k digitalni prepoznavnosti podjetja na spletu. Zakaj? Ker dobro optimizirano spletno mesto ne le povečuje le prepoznavnosti podjetja in njegovih storitev, temveč deluje tudi kot nekakšna virtualna izložba, ki vabi potencialne naročnike in stranke.
Optimizacija spletnih strani, ki ji s tujko pravimo tudi SEO (Search Engine Optimization), v svojem bistvu predstavlja strateški postopek, s katerim s pomočjo prilagajanja posameznih elementov spletnega mesta le-te uskladimo z algoritmi iskalnikov.
Pri tem imamo v mislih zlasti z vseprisotni Google iskalnik, lahko pa gre tudi za druge, na primer Edge, Firefox itd. Cilj SEO je tako povsem preprost, vendar globok. Z optimizacijo želimo izboljšati vidnost podjetja oz. znamke in jo uvrstiti karseda visoko na straneh z rezultati iskalnikov, ki jim pravimo tudi SERP (Search Engine Result Page).
SEO je torej neke vrste kompas, ki usmerja digitalno prisotnost podjetja na medmrežju in mu obenem zagotavlja, da ga potencialne stranke lažje najdejo in se morebiti odločijo za storitve ali nakup.

Učinkovita optimizacija SEO vpliva na položaj podjetja na spletu
Učinkovita on-site optimizacija lahko bistveno vpliva na položaj podjetja v iskalniku, denimo na Googlu, ki velja za dandanes najbolj razširjen iskalnik na svetu. Ko uporabnik denimo vnese pojem, tj. iskalno poizvedbo, v iskalnik, Googlov algoritem skrbno analizira in razvrsti spletna mesta na podlagi ustreznosti, avtoritete in nenazadnje tudi uporabniške izkušnje.
Z optimizacijo ključnih elementov spletne strani, kot so na primer ključne besede, meta opis in struktura vsebine spletne strani podjetja, spletno mesto Googlu sporoča, da je določena spletna stran dragocen vir za temo, tj. pojem, ki ga uporabnik išče. Vse navedeno posledično poveča verjetnost, da bo spletno mesto podjetja prikazano na želeni prvi strani rezultatov iskanja, ki je hkrati tudi najboljša za digitalno prepoznavnost na spletu.
Skrivnost je torej v preprostosti, in sicer tako preprostosti optimizacije same, kot tudi preprosti odkrivanja na strani uporabnika. Ko slednji denimo išče določen izdelek ali storitev, prav po zaslugi učinkovite SEO optimizacije brez težav najde spletno mesto, ki ne le izpolnjuje, temveč tudi presega njegova pričakovanja.
Prav v tem je čarobnost SEO. Z optimizacijo svojega spletnega mesta si podjetja zagotovijo, da je njihova ponudba zlahka dostopna tistim, ki iščejo določene informacije. Pri tem ne gre le za vidnost, temveč tudi za ustvarjanje brezhibne poti iskanja.
Page authority (PA): metrika, ki napoveduje uvrščenost spletne strani
Page authority (PA), ki ji drugim izrazom pravimo tudi avtoriteta strani, je neke vrste ocena, dodeljena določeni stran na spletnem mestu. Avtoriteto strani je razvilo marketinško podjetje Moz in predstavlja metriko, ki napoveduje, kako dobro bo določena spletna stran uvrščena na straneh z rezultati iskalnikov.
Upošteva dejavnike, kot so denimo število povezav in kakovost teh povezav, na ta način pa zagotavlja potencial spletne strani za višjo uvrstitev na straneh z rezultati iskanja. Višja avtoriteta strani pomeni večjo verjetnost dobre uvrstitve v iskalnikih.
Predstavljamo si jo lahko kot nekakšno digitalno izkaznico za posamezne strani na spletnem mestu, saj omogoča boljši vpogled v njihov potencial za dobro uvrstitev v rezultatih iskalnikov.
Strani z visoko avtoriteto bodo bolj verjetno višje uvrščene, tako pa bolje privabile t. i. organski promet in se uveljavile kot boljši, tj. avtoritativni vir.Ne gre torej le za številko, temveč za načrt za uspeh strani, ki le-to vodi do želene digitalne prepoznavnosti.

Domain authority (DA) ocenjuje moč spletnega mesta
Domain authority (DA) ali avoriteta domene se za razliko od avtoritete strani ne osredotoča na posamezne strani, pač pa ocenjuje splošno moč celotnega spletnega mesta. Prav tako kot avtoriteto strani jo je razvil Moz, upošteva pa različne dejavnike, kot sta denimo količina in kakovost vhodnih povezav.
Tako zagotavlja boljši in celovitejši vpogled v potencial spletne strani za uvrstitev v iskalnikih. Visoka avtoriteta domene torej pomeni, da je spletno mesto avtoritativen in tako tudi zaupanja vreden vir znotraj svoje panoge. Če si predstavljamo spletno mesto, ki nudi novice oz. informacije s področja tehnologije.
Recimo, da to spletno mesto nudi visokokakovostno vsebino, zaradi česar se tudi druga spletna mesta sklicujejo na njegove članke. Zaradi tega dosega visoko oceno avtoritete domene, ki ni zgolj številka, temveč odraža sam položaj podjetja kot verodostojnega in avtoritativnega vira na področju tehnoloških novic.
Ustvarjanje digitalne prepoznavnosti s pomočjo SEO
V nenehno razvijajočem se digitalnem okolju, kjer je pozornost uporabnika dragocena valuta, se optimizacija spletnih mestt, ali s tujko »SEO«, pojavlja kot strateški imperativ.
Z boljšim razumevanjem glavnih zakonitosti in z izvajanjem načel SEO se lahko podjetja bolje in višje pozicionirajo v digitalni krajini, na ta način pa utrdijo svojo prepoznavnost in se hitreje uveljavijo kot verodostojno podjetje za storitve in izdelke.
Tako postanejo nekakšen digitalni svetilnik za vse tiste uporabnike spleta, ki iščejo podobne izdelke ali storitve. Ne gre zgolj za algoritme, temveč za oblikovanje digitalne usode, ki se ujema s potrebami in željami povezanega sveta.
