VSI.SI d.o.o.
Vedno na vrhu
Kdaj, zakaj in kako izvajati (tehnično) SEO optimizacijo strani?
V današnjem svetu, ko se skoraj vse že odvija na spletu, je vedno več govora o pomembnosti SEO optimizacije. A kaj to sploh je? Kdaj in zakaj se odločiti za SEO optimizacijo spletnih strani?
Kaj je to tehnična optimizacija? Vse to so vprašanja, ki se jih je potrebno vprašati, če si želite uspešne spletne trgovine.

Kaj sploh je SEO oz. Search Engine Optimization?
Na kratko lahko rečemo, da je spletna optimizacija skupek oprijemov, programov in pripomočkov, ki jih uporabljamo z namenom izboljšanja pozicije strani v spletnih brskalnikih. Če imamo neko spletno trgovino, je naš cilj, da nas kupci najdejo, saj bomo le tako lahko prodali svoje izdelke ali storitve.
Kaj pa pomeni, da nas kupci najdejo? Povprečni uporabnik interneta se osredotoči le na prvih nekaj zadetkov na Googlu, saj si želi čimprej zadovoljiti svoje želje in potrebe. Googlovi robotki se tega zavedajo, zato želijo uporabniku čimbolje in čimhitreje ustreči.
To storijo tako, da mu najprej prikažejo strani, ki se mu zdijo kvalitetne, ki ponujajo izdelke, ki jih išče, za katere se jim zdi, da jih kupec ne bo zapustil že v nekaj trenutkih. SEO je torej način, kako Google prepričati, da vašo stran uvrsti med prve zadetke.
Kdaj in zakaj se odločiti za SEO optimizacijo spletnih strani?
Raziskave in analize vedno znova potrjujejo, da je SEO ključnega pomena za uspešno poslovanje. Zanj bi se moralo odločiti vsako podjetje, ki si želi napredka in rasti na dolgi rok. V kolikor si želite le neke trenutne promocije izdelka, SEO ni najprimernejša pot, saj bo veliko večji učinek, če boste denar vložili v oglaševanje.
S tovrstnimi kampanjami boste v kratkem času dosegli veliko ljudi, kar je za neko časovno omejeno ponudbo zelo pomembno. A na dolgi rok se optimizacija spletnih strani bistveno bolj izplača, saj je veliko stabilnejša.
V kolikor boste redno skrbeli za kvalitetno vsebino, lep izgled, uporabo ključnih besed ipd. bodo obiski strani naraščali. To za oglaševanje ne drži, saj bodo nakupi padli v trenutku, ko boste nehali plačevati za spletne oglase.
Čas, da najamete strokovnjaka za SEO je, ko si želite dolgoročne rasti, ne le hitrih uspehov. Redno vzdrževanje bo izjemno pomagalo tistim, ki ponujajo izdelke, kateri so že na trgu in jih kupci poznajo, ter tistim, katerih ciljni kupci se poslužujejo spletnega nakupovanja.

Kako izvajati tehnično optimizacijo strani?
Tehnična optimizacija ni povezana s ključnimi besedami in samo vsebino, temveč z infrastrukturo. Njeni ukrepi morda niso tako jasno vidni kot pri klasičnem SEO, a to ne pomeni, da zato ni pomembna. V primeru, da več strani ponuja enake izdelke, bo tehnična optimizacija odigrala ključno vlogo.
Uporabnik se bo zagotovo dlje zadržal na tisti, ki bo prilagojena zaslonu, na tisti, na kateri se bo počutil varneje in navsezadnje na tisti, ki se bo najhitreje naložila. 40 % uporabnikov bo namreč stran zapustilo, če se ta ne bo naložila v manj kot 3 sekundah. Uporabniška izkušnja mora biti torej čim boljša.
A kako izvajati tehnično optimizacijo strani? Najprej je potrebno stanje analizirati in ugotoviti ali obstajajo tehnične težave (počasno nalaganje, napake v kodi, neprilagojen prikaz na mobilnih napravah itd.) Šele ko ugotovimo, kaj vse poslabšuje uporabniško izkušnjo, lahko začnemo sistematično ukrepati.
Potrebno je implementirati razne varnostne protole, odpraviti tehnične napake, optimizirati stran za različne zaslone, pričeti z uporabo pravilnih oznak meta robots, odpraviti dvojno vsebino itd.
Tehnična optimizacija ni le enkratna naloga, ampak ves čas trajajoč proces. Tudi če popravimo vse napake, je nujno ves čas sproti preverjati, ali vse skupaj deluje, kot mora.
Kako optimizirati hitrost nalaganja strani?
Hitrost nalaganja je izjemnega pomena iz dveh razlogov. Prvi je, da na ta način izboljšamo uporabniško izkušnjo in povečamo možnost, da bo uporabnik opravil ponovni nakup, drugi pa, da izboljšamo uvrstitev na Googlu. Tiste strani, ki se nalagajo hitreje, bodo bolj verjetno uvrščene med prve zadetke.
A tudi, če se vsega tega zavedamo, še vedno ne pomeni, da vemo, kako optimizirati hitrost nalaganja strani. To lahko storimo na več načinov. V nadaljevanju bomo našteli le nekaj primerov.
Prva zadeva, katere se je potrebno lotiti, je velikost slik in videov. Prevelike datoteke namreč negativno vplivajo na hitrost nalaganja spletne strani. Najenostavneje je, da jih optimiziramo s pomočjo spletnih orodij, kot so Compress PNG, Tiny PNG in podobni. Prav tako je smiselno, da zmanjšamo njihovo velikost tako, da ustrezajo določenim dimenzijam.
Druga možnost, zakaj se stran nalaga zelo počasi, je, da uporabljamo zastarel sistem za upravljanje vsebine CMS. Prav iz tega razloga je smiselno stalno nadzorovati ali so nameščene najnovejše posodobitve. Le-te bodo namreč zagotovile hitro delovanje, obenem pa zaščitile celoten sistem.
Tretja in zelo pogosta možnost pa je, da uporabljamo preveč vtičnikov. Le-ti lahko zelo upočasnijo spletno stran, saj več kot jih je nameščenih, več virov je potrebnih za njihov zagon. Najboljša rešitev je, da nepotrebne izbrišete in tako tudi zmanjšate možnost varnostnih težav.
