Kaj je SEO? | Kako poteka SEO? | Organska optimizacija ali Google oglasi?
Kaj je optimizacija spletnih strani in zakaj jo potrebujemo?
Optimizacija spletnih strani in internetnih trgovin postaja nujna za uspeh na spletu. Skorajda ni več podjetja, ki ne bi promoviralo in predstavljalo svoje dejavnosti na spletu. Uporabniki spleta se pri iskanju po ključnih besedah najbolj osredotočajo na zadetke, ki se pojavijo na prvi strani Googla in drugih glavnih spletnih iskalnikov, kot sta Yahoo ali Bing. Višje, kot je zadetek, bolj relevanten je za uporabnika, zato si podjetja prizadevajo priti v vrh spletnih iskalnikov in obdržati visoko pozicijo. Pri tem pa se postavi vprašanje, kako postati vidni na spletu in si zagotoviti, da vas bodo stranke hitreje našle, prej kot vašo konkurenco? To lahko dosežemo s postopkom, ki se imenuje SEO optimizacija. Izraz SEO je kratica za search engine optimization, kar v slovenščini pomeni optimizacija spletne strani za iskalnike. Vsi glavni iskalniki delujejo tako, da ob iskanju na posamezno besedo ali besedno zvezo rangirajo (razvrstijo) prikazane zadetke oziroma spletna mesta glede na njihovo relevantnost. Zakaj optimizacija strani?
Na podlagi česa pa se spletni iskalnik »odloči«, kako relevantna bo neka spletna stran? Spletni roboti iskalnikov so tisti, ki spletno stran najdejo, indeksirajo njeno vsebino ter ji določijo relevantnost na podlagi ključnih besed in drugih kriterijev, s katerimi se ukvarja področje SEO optimizacije. Bolj kot je stran SEO optimizirana, bolj avtoritativna je »v očeh« iskalnika in zato jo bo ta med prikazanimi zadetki rangiral višje.
Dokazano je, da potencialne stranke, ki brskajo po spletu, vlagajo vse manj časa v iskanje ponudb. Največji delež uporabnikov si ogleda le zadetke na prvi strani iskalnika. Ogledov zadetkov na drugi in naslednjih straneh je občutno manj. Do zadetkov na šesti ali nižjih straneh iskalnika pa praktično sploh ne pridejo, kar je enako temu, kot da teh spletnih strani ne bi bilo. Prav zato je cilj SEO optimizacije ta, da se s prilagajanjem vsebine spletne strani doseže, da jo bodo iskalniki imeli »raje« in jo prikazali čim višje v svojih zadetkih oziroma na prvi strani, kjer je vidnost najvišja.
Kako poteka optimizacija spletne strani? (On-site in off-site optimizacija)
SEO optimizacija se deli na on-site in off-site optimizacijo. Pri tako imenovani on-site optimizaciji se ukvarjamo z vsebino, ki se nahaja na samem spletnem mestu, medtem ko off-site optimizacijo izvajamo izven spletnega mesta.
Prvi korak je določitev relevantnih izrazov – ključnih besed (keywords), po katerih brskajo potencialne stranke, ko iščejo produkt ali storitev, ki jo ponuja neko podjetje prek spleta. Najbolje je, da se izbere pet do deset osnovnih ključnih besed, ki so lahko razširjene v besedne zveze (v angleščini long tail keywords). Izbrane ključne besede oziroma besedne zveze se morajo pojavljati v vsebini spletne strani (on-site SEO). Vsebina zajema, poleg samega besedila (kot so npr. opisi izdelkov), tudi naslove, podnaslove, opise slik, meta vsebine, povezave … Pri tem moramo paziti, da ključne besede niso uporabljene pregosto, saj ima to nasproten učinek. Paziti moramo tudi, da besedila niso kopirana, ampak da gre za originalne in unikatne vsebine, ki se v taki obliki ne pojavljajo nikjer na spletu. Iskalniki namreč »preferirajo« vsebine, ki izgledajo čim bolj naravno. Na drugi strani pa »kaznujejo« s slabšim rangiranjem v rezultatih iskanja tiste spletne strani, katerih vsebino ocenjujejo kot nenaravno. Zato se je treba potruditi, da so vsebine na spletni strani kar se da dobre. Pri tem je treba poznati in upoštevati različne faktorje, na podlagi katerih iskalniki, kot je Google, rangirajo strani.
Pri off-site SEO optimizaciji se osredotočamo na gradnjo povezav (link building). Gre za to, da mora biti osnovna spletna stran povezana z zunanjimi spletnimi stranmi, kot so blogi, družabna omrežja ali spletni imeniki, da postane za iskalnik še bolj relevantna in jo ta višje rangira med rezultati iskanja. Pri tem moramo paziti, da sta vsebini na obeh straneh dobri, sicer je učinek ravno obraten in je stran rangirana nižje. Primer uspešne off-site optimizacije je zunanja spletna stran – blog, ki s kvalitetno vsebino opisuje produkt, ki ga ponujate vi. V vsebini je umeščena povezava na vašo spletno stran. Če iskalnik oceni vsebino bloga kot dobro, predvideva, da je tudi vsebina na vaši spletni strani dobra. Rezultat tega je višja pozicija vaše strani med rezultati iskanja.
Za SEO vsebine je treba nenehno skrbeti in jih nadgrajevati. Iskalniki namreč stalno posodabljajo svoje algoritme, saj želijo uporabnikom dostaviti najbolj relevantne vsebine in zagotoviti najboljšo uporabniško izkušnjo. Spletna mesta, ki ne vlagajo v posodabljanje svoje optimizacije, zato začnejo sčasoma izgubljati pozicije, s tem pa tudi promet. Poleg naštetega zahteva SEO optimizacija, ki prinaša rezultate, tudi poglobljeno analizo trga, konkurence in vedenja potencialnih strank.
Izdelava in optimizacija internetne strani gresta z roko v roki
Dobro optimizirana spletna stran je torej privlačna za brskalnike in na njih višje kotira – to pa pomeni večji obisk in promet. Pri tem je pomembno poudariti, da sta izdelava spletne strani in njena optimizacija neločljivo povezani. SEO optimizacija je namreč postopek, ki se začne že v fazi same izdelave strani. Spletna stran lahko izgleda še tako popolno, a če ni izdelana na način, ki omogoča optimizacijo, je trud zaman, saj ne bo generirala toliko prometa, kot ga želite ustvariti.
Ko Google »ocenjuje«, kako dobro je optimizirana določena spletna stran ali spletna trgovina, vzame v obzir tudi uporabniško izkušnjo – in bolj kvalitetna kot je, višje je rangirana stran. Uporabniku prijazna spletna stran po drugi strani pomeni tudi večje zadovoljstvo stranke, tako da z dobro zasnovanimi spletnimi stranmi dosežemo kar dva pomembna učinka.
Zaradi vsega naštetega je pomembno, da pri optimizaciji spletne strani oziroma že pri njeni sami izdelavi sodelujete s preverjenim podjetjem, ki ima na tem področju dolgoletne izkušnje in lahko brez oklevanja pokaže številne odlične reference. V podjetju Vsi.si že petnajst let delamo na področju izdelave in optimizacije internetnih strani. V tem času smo pridobili dragocene izkušnje, svoje znanje nenehno nadgrajujemo in redno sledimo vsem novostim. Strankam lahko zato zagotavljamo odlično in celostno storitev, ki je izvedena v optimalnem času in je stroškovno ugodna.
Google oglasi ali organski zadetki s SEO optimizacijo?
Verjetno ste že kdaj opazili oglase, ki se pojavijo na vrhu Googlove strani zadetkov. Gre za plačane oglase (Google Ads), ki omogočajo pojavljanje na vrhu seznama zadetkov, in sicer proti plačilu določene cene na klik. Čeprav bi Googlovi algoritmi še tako slabo ocenili vsebino neke strani, pa ji plačljivo Google oglaševanje omogoči skok »na vrh« seznama zadetkov. Gre za finančno bolj obremenjujočo rešitev, kot je SEO optimizacija, ki ni plačana na klik. Ali se Google oglaševanje splača ali ne, je odvisno od marketinške strategije posameznega podjetja. Na drugi strani pa imamo optimizacijo spletnih strani, ki ob rednem in strokovnem delu (dodajanje kvalitetnih optimiziranih vsebin, spremljanje in analitika) omogoča podjetjem nenehno konkurenčnost na trgu. Spletne strani, ki so dobro optimizirane, se pojavijo med organskimi zadetki, ki jih iskalnik oceni kot relevantne za uporabnika. Optimizacija internetnih strani je zagotovilo za to, da bodo vašo stran v največji meri obiskali tisti, ki so iskali prav to, kar ponujate vi. Plačljivi oglasi vam lahko vsekakor prinesejo veliko potencialnih strank ali kupcev, vendar so organski rezultati v Googlu še vedno kralj.
SEO optimizacija je dolgoročna rešitev, prvi učinki pa se pokažejo po mesecu ali dveh od začetka intenzivnega ukvarjanja z njo. Če se odločite za sodelovanje z nami, vam lahko zagotovimo vidne rezultate in trajno visoko konkurenčnost, kar pomeni doseganje najvišjih pozicij na Googlu v vašem segmentu. S tem se bo močno izboljšala vidnost vašega podjetja na spletu, dobili boste več organskih obiskovalcev strani in močno izboljšali svojo konverzijo.