Avto plin prispeva k ohranjanju okolja
Avtoplin je ime za utekočinjen naftni plin ali LPG ter je poleg bencina in dizla tretje pogonsko gorivo na osnovi fosilov. Je precej cenejši od omenjenih dveh, uvrščamo pa ga med tako imenovano »zeleno gorivo«, saj se v primeru njegove uporabe emisije CO2 in NOx, v primerjavi z uporabo bencina, zmanjšajo do 30% emisije CO2 pa do 20%.
Predelava avtomobila na plin
Cene bencina in dizla se v zadnjih letih neprestano višajo. Tako se je na primer od leta 2007 cena 95-oktanskega goriva zvišala za 30%. Prav zato ne preseneča dejstvo, da se v zadnjih letih povpraševanje glede predelave vozil, eksponentno veča.
Po izračunih se predelava avtomobilov z dizelskim motorjem ne izplača. Prav tako ni smiselna pri bencinskem motorju, ki porabi med 5 in 7 litri goriva, obrestuje pa se, če vaše vozilo porabi povprečno več kot 8 litrov bencina na 100 kilometrov in če prevozite vsaj 15 000 kilometrov letno.
Stroški za najpogostejše vrste predelav, najbolj prodajanih avtomobilov, se gibljejo med 1.200 in 1.700 evri, odvisni pa so tako od oblike in konstrukcije vozila, kot tudi velikosti rezervoarja za plin. Če primerjamo kakovostne in certificirane predelovalce, se cenovno ne razlikujejo bistveno. Raziskave trga kažejo, da vsak resen ponudnik tovrstnih storitev ponuja tudi možnost financiranja posega, garancijo in redno vzdrževanje sistema.
Vgradnja avtoplina je za strokovnjake rutinsko delo, ki ne posega preveč v konstrukcijo avtomobila. Posodo za plin se najpogosteje vgrajuje v prtljažni prostor ali prostor za rezervno kolo, kar ga seveda nekoliko zmanjša. Če konstrukcija vozila to dopušča, pa jo lahko namestijo tudi pod avtomobil ali keson. Vgrajuje se tudi dodatna elektronika za avtomatsko in neobčutljivo spreminjanje dovoda bencina ali plina.
Na mestu je opozorilo, da s tovrstno predelavo lahko izgubite garancijo za vaše vozilo. Slovenski zastopniki avtomobilskih znamk namreč nimajo enotne politike do naknadne predelave, le-ta pa se s posameznimi znamkami vozil močno razlikuje in variira od popolne odobritve do popolne izgube garancije. Ob povečanju povpraševanje se je na žalost pojavilo tudi veliko število različnih serviserjev iz naše in sosednjih držav, ki ponujajo storitev in izdelke dvomljive kakovosti ter za vgradnjo niso ustrezno kvalificirani, torej velja previdnost.
Pravilno vgrajen sistem za avtoplin ustreza vsem varnostnim standardom in je varnejši od bencinskih sistemov. Pri nemškem ADAC-u so vozila z vgrajenim plinom preizkusili tudi pri trku in dokazali, da je avto s homologiranimi in pravilno vgrajenimi komponentami za vožnjo na plin popolnoma varen.
Avtoplin servis
Kakovostna vgradnja dobrega plinskega sistema (poleg kakovosti plina) vsekakor vpliva na samo porabo goriva. Vendar pa ni pomembna le predelava, temveč tudi pravilno in redno vzdrževanje ter servisiranje vozila. Komponente plinskega sistema so nameščene tako, da nas pri tem čim manj ovirajo, vedeti pa moramo, da je poleg predpisanega servisiranja in vzdrževanja avtomobila, po predelavi potrebno tudi dodatno vzdrževanje in servisiranje plinskega sistema.
Največkrat se pri vozilih na plin pojavljajo težave povezne z nemirnim motorjem pri nižjih vrtljajih, saj v mešanici bencin/zrak iskra lažje preskoči kakor v zmesi plin/zrak. Da bi se temu izognili, se pri predelanih vozilih priporoča uporaba »svečk za plin«, ki imajo manjši razmik med elektrodama in nekoliko višjo toplotno vrednost.
Pri določenih motorjih lahko višja temperatura znotraj izgorevalne komore tudi povzroči poškodbe na ventilih oziroma na glavi motorja, ker plin ne vsebuje aditivov kot bencin. Priporočena je uporaba posebnega motornega olje za LPG, ki zagotavlja boljše mazalne lastnosti, visoko temperaturno odpornost in zmanjšano vsebnost sulfatnega pepela, fosforja in žvepla.
Osnovni servis plinskega sistema se izvaja periodično vsakih 20 tisoč kilometrov ali 500 ur delovanja plinske naprave. Poleg predpisanega pa je potrebno vsakokrat preveriti tudi plinotesnost sistema ter pritrditve posameznih komponent. Ob rednih servisih nastavitev sistema ni potrebno spreminjati, se pa vedno preverjajo. Pri novejših sistemih, ki so povezani z računalnikom (OBD vozila), nastavitve po potrebi uravnava kar plinska krmilna enota.
Avto na plin poraba
Eden najpomembnejših razlogov za predelavo avta na plin so zagotovo nižji stroški vožnje, saj plinski pogon kljub veliki porabi plina, zaradi nizkih cen goriva omogoča kar 40 – 50% prihranek.