Optifarm
Povezujemo kratke prehrambene verige.
Digitalna tržnica: enostavno do kakovostne, ekološko pridelane hrane
Digitalna tržnica je inovativen pristop, kako preko najkrajše možne prehrambne verige, povezati kupce in proizvajalce oz. kmete. Projekt so si zamislili v podjetju Optifarm. Prodaja izdelkov preko spleta je sicer namenjena tako posameznikom kot manjšim gospodarskim subjektom, kot so denimo domače gostilne, pa tudi občinam, različnim zavodom in tako dalje.
Prodaja izdelkov na spletu: način, kako povezati proizvajalce in kupce
V zadnjih mesecih smo priča stalnemu dvigovanju cen osnovnih dobrin. Pogosto dvigi niso posledica dviga nabavnih cen, temveč lakomnosti večjih trgovcev. Na koncu kratko potegnejo tako kupci kot proizvajalci. Temu se lahko izognemo, če skrajšamo verigo med njimi, kar pa se da učinkovito narediti s pomočjo digitalne tržnice.
Že kar nekaj časa si lahko domov naročimo hrano iz večjih trgovin. Te možnosti so se še povečale, ko smo se soočali s »korona krizo«. A je prodaja izdelkov na spletu po svoje ostala stalnica tudi po »korona krizi«. Prav zaradi tega je bil tudi skrajni čas, da se razvijejo možnosti digitalne tržnice, ki jo lahko uporabljajo manjši kmetje in posamezna gospodinjstva.
Ravno tu je svojo nišo našla ekipa Optifarm. Skozi svojo platformo so tako omogočili prodajo zelenjave na spletu tudi manjšim kmetom. S tem pa so omogočili različnim deležnikom, pa naj govorimo o zasebnih gospodinjstvih, družbah ali organizacijah, da se odločijo za svoje nakupe v digitalni tržnici.
Prodaja zelenjave na spletu: kakšen je njen glavni namen?
Ekipa Optifarm je našla način, kako na eni strani povezati kmete, ki si želijo prodajo svojih pridelkov preko spleta, na drugi strani pa kupce, ki si želijo, da bi bila njihova naročila transparentna in enostavna. Prav tako bi hkrati lahko brez težav prišli do domačih kmetijskih izdelkov brez posredništva večjih trgovin. Nenazadnje bi povezali tudi distributerje, ki bodo poskrbeli za dobavo kupljenega blaga.
Ko se kmet torej odloči za prodajo sadja na spletu, ponudbo (fotografije) lahko naloži – tako kot svoje ostale domače izdelke – v digitalno tržnico. Kupci si izdelke lahko ogledajo in jih na enostaven način naročijo. Poslovodstvo je pri tem na svoja pleča prevzelo upravljanje z naročili. Lokalne trgovine pa so ponudile logistično podporo pri dobavi in prodaji izdelkov na spletu.
Na takšen način so optimizirali celoten proces, ga naredili enostavnega, varnega, preglednega in sledljivega. Prodaja zelenjave na spletu (ali katerih koli drugih domačih izdelkov) je tako enostavna, kupci pa brez težav pridejo do lokalnih in kakovostnih pridelkov.
Prodaja sadja na spletu: kako to dejansko narediti?
Ko se neka kmetija odloči za prodajo izdelkov na spletu – prodajo zelenjave na spletu, prodajo sadja na spletu, prodajo mleka in še bi lahko naštevali – svoje izdelke, kot rečeno, naloži v digitalno tržnico oz. vzpostavi stik s skrbniki. Kupci tam najdejo izdelke, katere lahko naročijo lahko preko spleta ali direktno preko aplikacije, ki jo lahko naložijo na telefon. Naročeno blago poravnajo na izbrani način. Digitalna tržnica ima tako svoje vodje, ki poskrbijo, da izdelki pridejo direktno do kupcev.
Običajno se naročila sprejemajo do določenega dneva v tednu, nato pa šofer na določen dan razvozi vse naročene domače pridelke naročnikom na dom oz. dogovorjeno lokacijo.
Prodaja izdelkov po spletu: najboljši način, kako priti do domačih, ekoloških izdelkov
V današnjem času je vedno več poudarka na lokalno pridelani kakovostni hrani. Mnogi ljudje bi se z veseljem odločali za naročila prehrambnih izdelkov direktno pri kmetih. Tako bi točno vedeli v kakšnem okolju je bila njihova hrana pridelana, hkrati pa bi s tem veliko naredili tudi za lokalno skupnost in majhne kmete, ki so pogosto v nezavidljivem položaju. A četudi je želja po tem velika, je dostop do domačih izdelkov precej otežen, sploh če ne veš, kje jih iskati.
Poleg tega je veliko lažje obiskati trgovino in vse dobiti na enem mestu, kot se voziti od ene do druge vasi in trkati na različna vrata. Skoraj neverjetno je namreč, da bi pri majhnem kmetu, kjer so kupci lahko skoraj prepričani, da bodo dobili kakovostno pridelano hrano, dobili vse. En kmet ima tako jajca, drug mleko, po med je treba k čebelarju, po meso k živinorejcu, po vino k vinogradniku, po sadje in zelenjavo pa kmetu, ki ima dovolj velik vrt in sadovnjak. Prodaja izdelkov na spletu je tako najboljša rešitev.
Digitalna tržnica omogoča, da dobimo vse na enem mestu
Kot smo omenili že zgoraj, nihče, četudi si res želi kakovostne, doma pridelane ekološke hrane, ne bo imel časa, da bi hodil od vrat do vrat in tako pridobil vse, kar potrebuje. Prodaja zelenjave na spletu pa bo kupcu omogočila, da bo z enim naročilom dobil, na primer, tako glavo solate ali zelja kot kilo bučk, korenčka in jajčevcev.
Prodaja sadja na spletu bo omogočila, da bo lahko na enkrat naročil več vrst jabolk, še kakšen kilogram hrušk in velik grozd grozdja. Enako velja tudi za ostala domača živila, kot so mleko, med in meso. Samo nekaj klikov po digitalni tržnici in vse bo kmalu pri vas doma. Je sploh lahko še lepše? S tem boste prihranili čas, morda tudi denar, predvsem pa boste vedeli, da boste jedli okusno in zdravo hrano.