Skoči na kolo, razgibaj svoje telo
Električno kolo je vse bolj pogosta izbira tudi pri nas
Električno kolo postaja čedalje bolj pogosta izbira za rekreativne kolesarje, predvsem za starejše, ki z njim lažje opravijo s kakšno bolj razgibano traso, ali pa za tiste, ki med tednom zaradi vsakodnevnih obveznosti nimajo dovolj časa, da bi vzdrževali telesno kondicijo, ob koncu tedna ali pa na dopustu pa bi vseeno radi s kolesom kaj doživeli in se brez skrbi podali na daljšo pot.
Pri nas se trudimo ponujati najboljša električna kolesa s sredinsko nameščenim elektro motorjem znamke Bosch, ki ga napaja v okvir integrirana baterija proizvajalca iste znamke. Skupaj uporabniku pomagata premagovati kilometre; bodisi po ravnini, kjer se motor, ko dosežete hitrost 25km/h ali več, avtomatsko izklopi, ali pa ob vožnji navkreber, a le v kolikor motor zazna da uporabnik kolo poganja. Ves čas vožnje so uporabniku na voljo 4 različne stopnje pomoči, ki pomagajo z različno močjo, poimenovane pa so: Eco, Tour, E-mtb ali Auto in Turbo. Uporabnik lahko med stopnjami preklaplja med vožnjo, s pritiskanjem gumbov na vmesniku, ki se nahaja na levi strani krmila.
V grobem obstajajo trije različni tipi električnih koles: gorska, treking in cestna.
Gorska električna kolesa in različni tipi
Obstajata dva tipa gorskih električnih koles:
- Sprednje vzmetena oz. »hardtail električna kolesa«
- Polno vzmetena oz. »fully«
Sprednje vzmetena kolesa
Ta serija koles je ima vzmetenje samo spredaj, zadaj pa ne, od tod tudi ime »hardtail električna kolesa«, kar v prevodu pomeni trd rep, so najbolj vsestranska, kar pomeni, da je njihova geometrija primerna tako za vzpone, kot za spuste, tako po asfaltnih in makadamskih poteh, kot tudi po lahkih in srednje zahtevnih gozdnih poteh. Temu je seveda prilagojena tudi geometrija kolesa in pozicija na njem, široko krmilo in plašči pa nam ponujajo stabilnost in samozavest, kadar zapeljemo z asfalta.
Polno vzmetena
Ta serija je vzmetena spredaj in zadaj, s čimer nudi maksimalno udobje med vožnjo po katerem koli terenu, hkrati pa je geometrija teh koles bolj prilagojena vožnji navzdol. Znotraj te serije se kolesa razlikujejo po količini hoda, ki ga vzmetenje ima, pri znamki Cube se lahko izbira med 120, 140 in 160mm. Načeloma velja pravilo, da več kot ima kolo hoda, boljše se pelje navzdol.
Treking električna kolesa
Serija treking električnih koles je namenjena vsem, ki se raje držijo asfaltnih in makadamskih cest, gozdne poti pa raje izpustijo. Vožnja je zelo udobna, saj je pozicija telesa zaradi prilagojene geometrije, zelo pokončna, k temu pa pripomore tudi rahlo dvignjeno krmilo. Znotraj te serije se kolesa delijo na tiste, ki so bolj prilagojena vožnji po nezahtevnih terenih in imajo že serijsko nameščene bolj grobe plašče, vilice pa ponujajo več mm vzmetenja, in tiste, ki so prilagojeni cestni vožnji z nameščenimi bolj gladkimi plašči in manj mm vzmetenja.
Cestna električna kolesa
Ta tip je namenjen za vožnjo po asfaltiranih poteh, od ostalih pa se razlikuje predvsem v nižji teži, kar je tesno povezano z manjšo močjo motorja in manjšo kapaciteto baterije. Ostale značilnosti vožnje kot npr. način prestavljanja in zaviranje, so enake kot pri vožnji s klasičnim cestnim kolesom, le pozicija telesa je malo bolj prizanesljiva.
Najboljša vrhunska električna kolesa in na kaj moramo paziti pri izbiri
Na kaj paziti, ko izbiramo primerno električno kolo?
Pri nas s strankami vedno izbiramo tip glede na teren, po katerem predvidevajo, da se bodo največ vozili in količino denarja, ki so jo pripravljeni odšteti. Kosi opreme na katere smo najbolj pozorni so:
- OKVIR:
Najpomembnejša stvar pri okvirju je njegova velikost, ki je seveda v največji meri odvisna od višine uporabnika in njegovih proporcev telesa. Okvir je v osnovi izdelan iz dveh različnih materialov: Aluminija in karbona. Glavni razliki sta teža – aluminijasti okvirji so malo težji, a se pri vrhunskih električnih kolesih pri končni teži ne pozna prav veliko, prav tako so ti okvirji zvarjeni skupaj, karbonski pa so na zunaj popolnoma gladki.
Obstajajo tudi različni tipi okvirjev glede na razporeditev sestavnih drogov.
Klasični/moški okvir Ženski/Trapeze Easy entry - MOTOR:
Kolesa, ki jih ponujamo so opremljena z motorji znamke Bosch, ki so lahko 3. ali 4. generacija, kar je povezano s količino navora, ki ga motor nudi uporabniku. 3. generacija ponuja 65nm v prvih stopnjah pomoči (eco, tour) in 75nm v zadnjih dveh(e-mtb, turbo, 4. generacija pa 75nm v prvih dveh (eco, tour) in 85nm v zadnjih (e-mtb, turbo) - BATERIJA:
So prav tako znamke Bosch, razlikujejo pa se v kapaciteti, najbolj pogoste so 500wh, 625wh in 750wh. Kapaciteta je seveda povezana s tem koliko časa nam nam lahko motor pomaga pri vožnji in koliko kilometrov lahko s kolesom naredimo preden nam zmanjka baterije. Doseg je poleg same kapacitete baterije seveda odvisen tudi od teže uporabnika, višinske razlike, ki jo premagamo na turi in katera stopnja pomoči je v uporabi. V grobem lahko rečemo, da je doseg pri 500wh bateriji cca. 80km, pri 625wh cca 100km in 750wh cca 120km. - VZMETENJE:
Vzmetenje ali vilica, lahko udobje zagotavlja na dva načina: z vgrajeno vzmetjo – vzmetne vilice ali pa z zračnim pritiskom – zračne vilice. Z vzmetnimi vilicami so ponavadi opremljena kolesa nižjih rangov, njihova glavna slabost pa je, da se ne da zelo natančno regulirati njihove trdote in s tem zagotavljati maksimalnega udobja med vožnjo po neravnem terenu. Zračne vilice so standardna oprema koles višjih rangov, boljše pa so, ker omogočajo natančno nastavljanje na težo uporabnika, kar pomeni, da se glede na to, v vilico napolni določen zračni pritisk in tako bolje pobira neravnine. - ZAVORE:
Zavore so lahko 2 ali 4- batne, slednje zagotavljajo večjo zavorno moč, v kombinaciji z večjimi rotorji, pa se tudi težje pregrejejo. Pri polno vzmetenih kolesih so 4-batne zavore že kar standardna oprema, pri sprednje vzmetenih pa so domena višjih rangov opreme. - MENJALNIK:
Prestavni sistemi na teh kolesih imajo lahko 10, 11 ali 12 prestav, spredaj pa je zobnik samo eden.
Vrhunska električna kolesa
Da smo na koncu z izbiro električnega kolesa zadovoljni, mora biti to primerne velikosti za nas in biti opremljeno z opremo, ki bo zdržala vse obremenitve, ki jim bo podvržena med vožnjo. Seveda se je za to dobro posvetovati z ljudmi, ki imajo izkušnje iz prve roke in so po možnosti to opremo že preizkusili v praksi, zato so specializirane trgovine prava izbira. Vrhunska električna kolesa, katerokoli boste že izbrali, vam bo pričaralo med vožnjo nasmeh na obraz.