Tisk plakata naj bo premišljen


Tisk plakata zahteva precej premisleka, če želimo, da končni izdelek funkcionira tako estetsko kot tudi s sporočilom. Dandanes je s pomočjo sodobne tehnologije mogoče natisniti izdelek, ki bo lep, funkcionalen in sporočilen, zaradi poenostavitve postopka pa je ugoden tudi cenik tiska plakatov. V sledečem prispevku se bomo posvetili nekaterim pomembnim točkam, ki jih je potrebno vzeti v obzir, preden se odločimo za tisk plakata v reklamne namene.

Več o tisku plakata


Kako oblikovati uspešen plakat


Tisk plakata se zmeraj začne v glavi. Nudimo nekaj nasvetov, kako se tega lotiti profesionalno:

  • Najdimo fokus: za vsakim plakatom mora biti dobra ideja, sporočati mora nekaj, kar bo doseglo vse, je rekel že slavni oblikovalec plakatov Jesus Prudencio. Ko želite torej predstaviti svoje podjetje, izdelek ali storitev, premislite, kaj lahko ponudite ljudem ter kako bi to sporočili na način, ki se bo dotaknil čim večjega števila potencialnih uporabnikov. Oblikujemo idejo, ki bo edinstvena in izstopajoča ter se skušamo spomniti besed, ki nas najbolje opišejo. Lahko se odločimo za direkten pristop in predstavimo točno to, kar naše podjetje ponuja, ali pa se odločimo za zanimive besedne igre, ki funkcionirajo z nenavadnostjo ter nudijo presenetljiv preobrat.
  • Bodimo stanovitni: če nameravamo izdelati še več plakatov, izberemo podrobnosti, ki se bodo ves čas ponavljale. Ljudje si nas bodo zapomnili le, če bodo vsi naši plakati (pa tudi reklamni material) vsebovali ključne točke, ki se ne bodo spreminjale.
  • Premislimo detajle: podrobnosti so pomembne. Najbolj učinkuje sicer največji element na plakatu, a tudi malenkosti prispevajo k njegovi celovitosti. To je lahko posebna oblika črk, kak drug dizajnerski element, ponavljajoče se barve in podobno. Tudi tukaj je pomembno, da smo stanovitni in da se majhni detajli ponavljajo na vseh naših tiskovinah.
  • Minimalizem: detajli so sicer pomembni, vendar z njimi ne smemo pretiravati. Podati moramo ravno dovolj informacij, da bodo sporočale pomembne stvari o našem izdelku ali storitvi ter kako do njih priti. Za vse ostalo pa potencialne uporabnike napeljemo k ogledu spletne strani ali neposrednem kontaktu.
  • Kompozicija: pomembno je, da se naučimo osnove kompozicije, saj je drugače izdelek videti kaotično in nepregledno. Predstavljati so moramo, kako bo pogled ljudi preskakoval po plakatu. Najverjetneje bo vsak najprej pogledal na sredino, kamor postavimo svoje glavno sporočilo plakata, potem pa skušamo predvideti, v kakšnem vrstnem redu bo sledil informacijam. Pri tem smo lahko tudi inovativni in drugačni, vendar pa je vedno dobro uporabljati mrežo, da niso elementi »razmetani« po površini.
  • Barve: izberemo barve, ki najbolje predstavljajo naše podjetje, storitev ali izdelek. Izbiramo lahko med široko paleto barv, ki so na voljo, pri čemer nekatere delujejo pomirjujoče in vzbujajo občutek varnosti, druge pa sporočajo fleksibilnost in obljubljajo avanturo.
  • Digitalni tisk plakatov je sicer hiter, a naj ne poteka »na mah«. Ko smo z oblikovanje zadovoljni, lahko natisnemo poskusno verzijo in jo kak dan opazujemo, da vidimo, ali nas kaj moti, bi še kaj dodali ali smo popolnoma zadovoljni z učinkom.


Kaj pa velikost?


Tisk plakata cenikIzbirati je mogoče med različnimi velikostmi plakatov. Pri tem, katerega izbrati, igrata pomembno vlogo cena in lokacija oziroma iz kakšne razdalje bodo ljudje vašo predstavitev opazovali. Če bo plakat postavljen ob cesti, je bolje izbrati največjo velikost, ki jo opazimo že od daleč, na ta način pa bodo potencialni uporabniki prav tako imeli dovolj časa, da si informacije ogledajo in avtomobila. Če je namenjen opazovanju med hojo (recimo plakati na avtobusnih postajah, stebrih ipd.), zadostuje manjša velikost, saj se bodo ljudje mimo njih premikali počasi ter si jih bodo lahko ogledali tudi od blizu.


Lahko se odločite za kar nekaj standardnih dimenzij: A4 (297mm x 210mm), lahko izberete tiskanje plakata A3 (420mm x 297mm), A2 (594mm x 420mm), pa vse tja do A0 (841 x 1189 mm), s potrebami trga pa so se oblikovale tudi velikost B, pri čemer je največji B0 (1000 x 1414 mm), najmanjši B10 (31 x 44 mm), med pogostejšimi pa je tisk plakatov B1 (707 x 1000 mm).


Je cenik tiska plakatov ugoden?


Tisk plakatov cenik DikplastCenik tiska plakatov se je v zadnjih letih izjemno pocenil, saj so se zaradi računalniške obdelave in krmiljenja bistveno zmanjšali stroški priprave in printanja. V tiskarski in grafični hiši Dikplast vam ni na voljo le dostopen cenik tiska plakatov, po ugodni ceni omogočamo tudi grafično oblikovanje plakata in drugih tiskovin, profesionalno svetovanje in kasnejšo dodelavo materiala. Preverite!