AISS, d.o.o.

Spletni program za transportna in logistična podjetja

Prevoz blaga in konkurenčnost: zakaj je optimizacija ključ do uspeha?

Prevoz blaga je tisti del logistike, kjer so hitra odzivnost, natančnost in zanesljivost ključnega pomena. V svetu, kjer je globalna trgovina vse bolj dinamična, je digitalizacija procesov postala tako rekoč nuja, saj je od nje odvisna konkurenčnost podjetja. Ne glede na to, ali gre za lokalno dostavo ali zahtevnejši mednarodni prevoz blaga, prestavlja temelj učinkovitega poslovanja ter zmanjšanje administrativnih bremen.

K sreči obstajajo uspešna digitalna orodja, ki omogočajo popoln nadzor in večjo operativno učinkovitost. S posebno aplikacijo je mogoče enostavno razporejati vozila, komunicirati z vozniki, ažurno spremljati dokumentacijo ter voditi sodelovanje s partnerji. Sistem lahko povsem avtomatizira ponavljajoče se administrativne postopke, predlaga najbližja vozila, opozarja na morebitne napake ter izračuna strošek prevoza še pred njegovo izvedbo.

Logistična podjetja pridobijo centralizirano vodenje, ki jim zagotavlja hitro in pregledno načrtovanje prevozov, razporejanje pošiljk, sledenje izvedbi ter samodejno izmoški sedi za pisalno mizo in v programu ATOM načrtuje transportne potimenjavo dokumentov, kot je e-CMR. Integrirana mobilna aplikacija omogoča voznikom enostavno komunikacijo ter sprotno poročanje o tekočem stanju. Z uporabo prilagodljivega in uporabniku prijaznega sistema se zmanjšajo napake, poveča produktivnost ter izboljša konkurenčnost. Prevoz blaga postane veliko bolj pregleden, stroškovno učinkovit ter usklajen z zahtevami domačega in mednarodnega trga.

V kakšni prednosti so podjetja, ki uporabljajo digitalna orodja za mednarodni prevoz blaga?

Ena ključnih prednosti digitalizacije je večja preglednost in nadzor nad potekom prevozov v realnem času. Dispečerji lahko hitro odreagirajo na nepredvidene situacije, kot so zastoji na cesti, spremembe relacij ali posebne zahteve naročnikov. S tem se poveča kakovost storitev podjetja za mednarodni prevoz blaga, kar posledično vpliva na zadovoljstvo strank in zaupanje poslovnih partnerjev.

Poleg operativnih koristi se zmanjšajo administrativne obremenitve in tveganja za napake. Podjetja, ki uporabljajo sodobne digitalne rešitve, lažje izpolnjujejo mednarodne regulative, se hitreje prilagajajo tržnim spremembam ter gradijo dolgoročno konkurenčno prednost.

S prehodom na elektronski sistem so prav tako varno in strukturirano shranjeni vsi dokumenti, zato lahko uporabniki do njih dostopajo praktično povsod, kjer je na voljo internetna povezava. S funkcijo hitrega in preglednega iskanja je dostop veliko hitrejši, kar olajša prevoz blaga preko meja, skrajša čas postopkov pri carinjenju ter zmanjša možnosti za napake ali izgubo pomembnih dokumentov.

Elektronski sistem omogoča tudi boljšo sledljivost, saj lahko podjetje natančno spremlja, kdo je dokument ustvaril, spremenil ali potrdil. S tem se poveča transparentnost in odgovornost znotraj organizacije.

Kako poteka načrtovanje prevozov s sistemom ATOM?

Optimizirano načrtovanje prevozov poteka le z nekaj kliki, pri čemer se posamezni podatki vnesejo samo enkrat.

  1. Vnos naročila, kjer se določijo relacija, datum in ura, vrsta tovora, naročnik ter morebitne posebne zahteve. Vmesnik je pregleden in prilagojen hitremu delu.
  2. Povezava z obstoječimi podatki o strankah, cenikih, relacijah in kontaktih, kar znatno pohitri postopek. Ob tem se zmanjšajo napake, saj uporabnik izbira iz preverjenih virov.
  3. Vsa naročila, ki so prikazana v grafičnem časovnem razporedu, se dodelijo prostim vozilom in voznikom. Planer omogoča jasen pregled nad zasedenostjo kapacitet ter časovno razporeditev voženj.
  4. Optimizacija poti in stroškov. Sistem izračuna predvidene stroške za prevoz blaga (gorivo, čas, cestnine. Pošiljke se lahko tudi združujejo, tako da se zmanjša število praznih kilometrov.
  5. Ko je vožnja potrjena, prejme voznik v mobilni aplikaciji vse potrebne informacije, vključno z navodili za pot, kontaktnimi osebami in dokumentacijo (tudi e-CMR za mednarodni prevoz blaga).
  6. Program omogoča spremljanje lokacije vozila, statusa dostave ter prejema obvestil o morebitnih zamudah ali težavah.
  7. Po končanem prevozu se v sistemu samodejno ustvarijo poročila o stroških ter osnutki računov. Ti se lahko povežejo z računovodskimi programi ali pa pošljejo neposredno naročniku.


fakturiranje v programu ATOM

Ali je program namenjen le podjetjem, ki opravljajo mednarodni prevoz blaga?

Čeprav je bila aplikacija prvotno res razvita za potrebe transportnih podjetij, ki opravljajo mednarodni prevoz blaga, je zaradi svoje prilagodljivosti uporabna za širši krog uporabnikov, ki izvajajo, naročajo ali upravljajo logistične procese. Digitalno načrtovanje prevozov je priporočljivo za vsa proizvodna podjetja z lastnim voznim parkom, ki želijo učinkovito načrtovati in slediti prevzemu surovin ali dostavi končnih izdelkov.

Uporaba sistema je nujna tudi v distribucijskih podjetjih in logističnih centrih, ki dnevno upravljajo z velikim številom pošiljk in potrebujejo centralni nadzor nad razporejanjem dostav. Prevoz blaga morajo optimizirati tudi trgovska podjetja, ki koordinirajo dostavo med skladišči, poslovalnicami in končnimi strankami.

Uporabniki so lahko tudi podjetja z rednimi zunanjimi prevozniki, ki želijo transparentnost, sledljivost in digitalno izmenjavo dokumentacije. Skratka ATOM je primeren za vsako podjetje, kjer je logistika pomemben del poslovnega procesa.

Kako zahteven je prehod na digitalno načrtovanje prevozov?

Prehod na digitalno načrtovanje prevozov ni zahteven, še posebej če podjetje izbere fleksibilno rešitev, ki jo spremlja ustrezna podpora ekipe strokovnjakov s področja informacijske tehnologije in transporta. Pregleden in logičen vmesnik je zasnovan tako, da je uporaba preprosta tudi za tiste, ki do sedaj niso imeli izkušenj z digitalnimi orodji za prevoz blaga. Ekipa strokovnjakov nudi ob uvajanju tudi svetovanje, izobraževanje in tehnično podporo, kar bistveno olajša implementacijo.

Poleg tega ni potrebno, da podjetje vpelje vse funkcije naenkrat. Možen je postopni prehod z osnovnim načrtovanjem, nato pa sledi postopno vključevanje ostalih funkcionalnosti ter povezovanje s sistemom ERP ali računovodstvom. Pred prehodom na digitalizacijo se običajno pripravi individualiziran akcijski načrt, ki vodi podjetje do popolnoma optimiziranega poslovanja.

Več podrobnosti o posameznih funkcionalnostih je mogoče izvedeti na spletni strani podjetja AISS, ki je razvilo program.

povezovanje z aplikacijo ATOM za voznike