Optius

Moja zaposlitev.

Odpoved delovnega razmerja – odločitev skrbno pretehtajte

Odpoved je vedno težka odločitev, četudi ste že neštetokrat rekli, da imate zares vsega dovolj. Niste zadovoljni z odnosom vaših nadrejenih? Se med sodelavci ne počutite dobro? Ali pa bi le radi poiskali službo, kjer boste opravljali delo, ki vas resnično veseli? Vse to so razlogi, zakaj morda razmišljate o odpovedi delovnega razmerja. A kljub temu ni vse tako enostavno.

Odpoved delovnega razmerja

Sploh veste kako napisati odpoved? Če ste ravnokar odmajali z glavo, v nadaljevanju preberite, kaj morate pred dokončno odločitvijo pretehtati, kako napisati odpoved, kaj pomeni odpovedni rok in kaj je sporazumna odpoved.

Pred odpovedjo delovnega razmerja premislite o vseh mogočih možnostih

Čeprav morda vaš nadrejeni res ni najbolj prijazna oseba, pa vseeno to ne pomeni, da ima vaše obstoječe delovno mesto same slabosti. Preden začnete razmišljati, o tem kako napisati odpoved, se najprej vprašajte, kaj so resnični vzroki za to odločitev. Ste prepričani, da ste naredili vse v vaši moči, da bi se pogoji dela izboljšali? Če niste, je dobro o tem predebatirati z vašim nadrejenim. Pred (sporazumno) odpovedjo pretehtajte vse pozitivne in negativne plati obstoječega delovnega mesta. O svojih pomislekih in kariernih ciljih se pogovorite z domačimi, saj vam bodo le oni lahko odkrito svetovali. Šele ko ste zares prepričani v svojo odločitev, se začnite spraševati kako napisati odpoved.

Še več nasvetov iz področja zaposlitve

Kako napisati odpoved?

Večno vprašanje vsakega nezadovoljnega zaposlenega pa je, kako napisati odpoved, da jo bo nadrejeni čimbolje sprejel? To namreč ni tako enostavno, saj jo je potrebno napisati iskreno, a hkrati vljudno. Če ste trenutno zelo jezni na nekoga v vašem delovnem okolju, vam svetujemo, da pred odpovedjo delovnega razmerja počakate nekaj dni.

Kaj pomeni odpovedni rok?

Zelo veliko zaposlenih se pri podpisu pogodbe o zaposlitvi ne vpraša kaj pomeni odpovedni rok. Zavedati se namreč morate, da tudi, če ste v jezi svojemu nadrejenemu zabrusili, da dajete odpoved, to še nič ne pomeni. Torej, kaj pomeni odpovedni rok? Odpoved delovnega razmerja je pisen dokument, ki ga morate delodajalcu pravočasno izročiti. Zakaj? Odpovedni rok, ki je ponavadi zapisan v pogodbi o delovnem razmerju, začne teči šele dan po tem, ko delodajalec odpoved prejme. Če le-ta v pogodbi ni naveden, morate upoštevati minimalni čas trajanja odpovednega roka, ki je določen z Zakonom o delovnih razmerjih (ZDR-1). Če se razidete s sporazumno pogodbo, pa lahko dorečete tudi nov odpovedni rok.

Kako napisati odpoved delovnega razmerja?

Kaj napisati v odpoved?

Kaj pomeni odpovedni rok pa ni vse, česar se morate pred prekinitvijo delovnega razmerja zavedati. Bistveno je tudi, da odpoved napišete karseda vljudno.

Uvod

Svetujemo vam, da začnete z osebnimi podatki vas in delodajalca oziroma podjetja ter datumom. Z nadaljnim nagovorom ne pretiravajte, temveč nadrejenega le vljudno nagovorite. Ker si nihče ne želi leporečenja, takoj za nagovorom jasno napišite, da dajete odpoved, s katerega položaja se poslavljate in datum.

Jedro

V osrednjem delu vsebine pa se posvetite razlogom za odpoved in izražanju hvaležnosti. Čeprav vam morda delovno mesto ni bilo niti malo povšeči, vseeno napišite, česa ste se v mesecih ali letih dela v podjetju naučili. Razlogov za odpoved ni potrebno navesti, če si tega ne želite, a vam vseeno svetujemo, da o njih objektivno in vljudno spregovorite. Morda pa bodo vaši nadrejeni opazili probleme, ki ste jih omenili in jih poskušali spremeniti. Seveda bodite vljudni in ne izražajte morebitne jeze. Marsikdo, ki se sprašuje kako napisati odpoved, ne ve, da je v osrednji del pomembno vključiti tudi, katere projekte boste speljali do konca. Tako se bodo zaposleni lažje pripravili na vaš odhod, po njem pa bodo vedeli, komu pripadajo določene naloge.

Zaključek

Pri pisanju zaključka se zavedajte, da je zelo dobro, če po odhodu ostanete s sodelavci v dobrih odnosih. Še posebej, če se imate namen zaposliti na istem področju, vam veze s kolegi lahko pridejo še kako prav. Kdo ve, morda se boste že čez nekaj tednov z njimi srečali v novi službi ali pa poslovni večerji. Ker so takšna srečanja zares neprijetna, če iz podjetja odidete v slabih odnosih, se vprašajte tudi kako napisati odpoved, ki bo karseda vljudna. V zaključku se tako zahvalite za dano priložnost in nova znanja. Dodate lahko tudi kontaktne podatke in date nadrejenim vedeti, da boste zanje dosegljivi tudi po odpovedi delovnega razmerja.

Kaj je sporazumna odpoved?

Zdaj, ko smo odgovorili na vprašanja kako napisati odpoved in kaj pomeni odpovedni rok, pa se posvetimo še sporazumni odpovedi. Z njenim dogovorom se pogodbeni strani (vi in delodajalec) sporazumno dogovorita o prekinitvi delovnega razmerja. Le-ta mora biti v pisni obliki, v njej pa morajo biti opredeljene vse pravice in obveznosti obeh polov. Opredelita lahko npr. poravnavo medsebojnih denarnih obveznosti in zahtevkov, odjavo iz socialnih zavarovanj in podobno. Pri sporazumni odpovedi se morate sicer zavedati, da vam odpravnina ne pripada.

Prepričani smo, da so vam odgovori na vprašanja kako napisati odpoved, kaj pomeni odpovedni rok in kaj je sporazumna odpoved jasna, zato vam pri pisanju želimo obliko sreče!