Energija bikes

Skoči na kolo, razgibaj svoje telo

Gorska kolesa Cube za vse vrste avantur

Gorska kolesa so bila narejena za premagovanje neravnih in težko dostopnih terenov. Gorsko kolesarstvo je v zadnjih nekaj letih postala ena izmed najbolj priljubljenih oblik rekreacije. Vožnja izven urejenih poti v sožitju z naravo zahteva veliko poguma, odločnosti, vztrajnosti in vrhunsko obvladovanje športnega rekvizita. Začetki te adrenalinske športne dejavnosti segajo v zgodnja 70. leta prejšnjega stoletja v Združene države Amerike.

Danes takšno obliko rekreacije poznajo po vsem svetu, zato ni presenečenje, da so se temu primerno razvila tudi gorska kolesa. Čeprav je njihova zasnova podobna klasičnim modelom, se od njih precej razlikuje. Je močnejša, zanesljivejša in bolj izpopolnjena, saj mora vzdržati vožnjo po neravnem terenu. Med najbolj razširjenimi so kolesa s polnim vzmetenjem in “hardtail”. Prvi združujejo najsodobnejšo geometrijo in zasnovo vzmetenja z najnovejšo tehnologijo okvirja. Drugi pa so idealna mešanica vsestranskosti, nizke teže in minimalnega vzdrževanja, zaradi česar je vožnja z njimi zabavna po cesti in neutrjenih poteh.

Gorska kolesa

Kako se razlikujeta žensko in moško gorsko kolo?

Gorsko kolesarstvo je nadvse vznemirljiv šport, priljubljen tako med moškimi in ženskami. Čeprav na prvi pogled morda ni videti, se moško gorsko kolo močno razlikuje od ženskega. Razlike v oblikovanju voznikom omogočajo maksimalen nadzor, fleksibilnost in okretnost. Najopaznejša razlika je v obliki okvirja in geometriji. Moški modeli imajo daljšo zgornjo cev, ki ustreza njihovemu daljšemu trupu ter zagotavlja pravilno držo med vožnjo.

Ženske so v povprečju nižje od moških, a to ne pomeni, da so modeli pomanjšani. Le njihove komponente so zasnovane tako, da bolje ustrezajo ženski postavi. To pomeni, da imajo njihovi modeli krajšo višino sklopa in doseg. Krmilo je poglaviten del športnega rekvizita, ki voznikom zagotavlja nadzor in stabilnost. Gorska kolesa za moške imajo običajno širše krmilo z daljšim dosegom in večjim premerom, ki se prilagodi njihovim širokim ramenom in večjim rokam. Optimalno prilagojeni ročaji bodo preprečili nelagodje med vožnjo ter bolečine v rokah.

Opaznejša razlika med modeli je tudi pri pedalih in gonilkami. Moški modeli imajo širšo razdaljo med pedali, ki dopušča bolj naravno poravnavo nog med vožnjo ter daljše gonilke z več vzvoda za prenos moči. Tudi sedlo se razlikuje med modeli. Moška sedla imajo ožjo širino, ki zmanjšuje trenje med poganjanjem ter omogoča podporo sedalnim kostem. Da bi sedeži zagotovili dobro podporo ženskam, so oblikovani širše.

Tako nudijo celovito podporo, hkrati pa zmanjšujejo točke pritiska. Moško gorsko kolo ima pogostokrat daljše sedežne opore, medtem ko so ženske krajše, kar dopušča bolj pokončen položaj pri vožnji. Vožnja po neutrjenih poteh je nepredvidljiva, zato je treba pri izbiri kolesa vselej upoštevati individualne potrebe in želje.

moško gorsko kolo

Gorska kolesa so narejena iz izpopolnjenih in zmogljivih materialov

Gorsko kolesarstvo poteka po skalnatem terenu, ki je pogostokrat nepredvidljiv. Zato morajo biti športni rekviziti narejeni iz vzdržljivih in robustnih materialov. Le ti bodo zdržali sile in mehanske obremenitve nastale med vožnjo. Inženirji, ki so ustvarili Cube kolesa se zavedajo, kako pomembni so materiali pri vožnji, zato so razvili visoko zmogljivo aluminijsko tehnologijo ter tehnologije C:62®, C:68® in C:68X®.

Prva se ponaša z izboljšano trdnostjo, ki je bila dosežena z uporabo posebne zlitine in utrjevalne toplotne obdelave. Rezultat so visoko kvalitetni, utrjeni in edinstveni okvirji z odličnimi lastnostmi raztezka ter odporni proti koroziji. Tehnologije C:62®, C:68® in C:68X® pa so združile strokovno znanje iz gradnje karbonskih okvirjev z inovativnim razvojem materiala, rezultat česar je trpežen, močan in izjemno lahek okvir. C:62® carbon ima povečano vsebnost vlaken doseženo z visokim modulom ter ojačano z nanodelci, vključenimi v vezno smolo.

To pomeni, da ima moško gorsko kolo (ali žensko) narejeno s pomočjo karbonske tehnologije C:62® okvir z 62 % vsebnostjo ogljika. Tehnologija C:68® z visokomodulnimi, ploščatimi razpršenimi vlakni omogoča zmanjšanje debeline stene za 25 %. Manj smole in 68-% vsebnost vlaken poveča togost in zmanjša težo. C:68X® je nadgradnja C:68® in dopušča usmeritev ogljikovih vlaken, s katerimi se doda togost natančnim delom okvirja glede na obremenitev.


Gorsko kolesarstvo zahteva zbranost in doslednost tudi pri pripravah na vožnjo

Gorsko kolesarstvo je šport, v katerem ni prostora za napake. Neustrezen športni rekvizit lahko hitro povzroči zaplete na poti, nesrečo ali padce. Vsak voznik mora pred začetkom poti preveriti kolo za indikatorje (kazalnike) obrabe. Začnite s pregledom pnevmatik, njihovega tlaka, položaja ventilov in platišč. Če odkrijete nepravilnosti, kot so razrahljana platišča, jih morate takoj opraviti.

Za ustreznost zračnega tlaka vselej preučite informacije na pnevmatiki ali pa se posvetujte s prodajalcem. Nato preverite, ali so vidne kakšne udrtine, globoke praske ali druge oblike mehanskih poškodb. Prav tako poglejte, da so vsi vijaki pravilno priviti. Najsi gre za žensko ali moško gorsko kolo ta ne sme oddajati ropotajočih, klikajočih ali škripajočih zvokov in se ne sme premikati v vilicah. Sprednje kolo se mora brez težav vrteti v obe smeri ne, da bi se zataknil v katerem položaju.

Nadaljujte s pregledom sedeža in sedežne opore. Kadar slednja ni dovolj globoko vstavljena, se lahko razrahlja. Tudi krmilo je nadvse ključen sestavni del, njegove poškodbe ali napake pa privedejo do hudih padcev. Če odkrijete nepravilnosti, takšnega kolesa ne smete več uporabljati. Gorska kolesa morajo imeti natančno preverjene še funkcije zavornega sistema, pogona in pogonskih elementov in sistema razsvetljave.

gorsko kolesarstvo