Zavorni diski in zavorne ploščice pomemben del zavornega sistema

Zavore uporabljamo za zaviranje, ustavljanje in preprečevanje premikanja zaustavljenega vozila. S tehničnega vidika so za upočasnitev vozila potrebni trije dejavniki: moč vzvoda, hidravlična moč in trenje. Moč vzvoda je posledica voznikovega pritiska na zavorni pedal. Srce vsakega hidravličnega zavornega sistema je glavni zavorni valj ali cilinder. S pomočjo moči vzvoda glavni zavorni cilinder potisne zavorno tekočino iz rezervoarja po ceveh do kolesnih zavornih valjev in čeljusti. Tukaj se hidravlični pritisk porabi tako, da ustvari trenje - zavorne ploščice pritisnejo na zavorne diske in upočasnijo vozilo. Tako zavorni diski kot zavorne ploščice morajo biti brezhibni, da lahko vestno opravljajo svojo funkcijo oziroma da omogočijo zaviranje in zaustavitev vozila.


Prodaja rezervnih delov je osrednja dejavnost podjetja Aleksander Svetelj, d.o.o. Naš prodajni program zajema rezervne dele za vse vrste gospodarskih vozil. Poleg izdelkov za zavorni sistem ponujamo tudi avtomobilske dele, kot so oljni fitri, jermeni, ležaji, amortizerji, tesnila in luči; skratka vse, kar gospodarska vozila potrebujejo za kakovostno vzdrževanje, obnovo ali popravilo.

Kakovostne zavorne ploščice so pogoj za varno vožnjo

Zavorni diski in zavorne ploščice so nameščeni na zavorni čeljusti. Ker zavorne ploščice med zaviranjem pritiskajo na zavorne diske, veljajo za tisti del zavornega sistema, ki se pri zaviranju relativno hitro obrabi. Kakovostne zavorne ploščice so pogoj za varno vožnjo, zato jih je treba ob vsaki obrabi takoj zamenjati. Če se zavorne ploščice obrabijo do konca, tako da na njih ni več »mesa«, se lahko ob nadaljnji vožnji poškodujejo tudi zavorni diski. Poškodovani zavorni diski pa bodo stroške servisa še povečali.


Med znaki dotrajanosti zavornega sistema so

  • občutenje vibracij v pedalu;
  • nenormalen hod pedala (trd, elastičen, mehak, dolg);
  • nestabilnost vozila (vibriranje volana, zanašanje, vlečenje vstran);
  • dolg odzivni čas zavor;
  • grobo, sunkovito ali hrupno zaviranje in
  • daljša zavorna pot.

Zavorna čeljust - v notranjosti zavornega bobna se nahajata dve

Zavorna čeljust je izdelana iz jekla ali karbona. V notranjosti zavornega bobna se nahajata dve takšni čeljusti. Takoj, ko voznik pritisne na zavorni pedal, se vsaka zavorna čeljust premakne k steni zavornega bobna in zaradi trenja se hitrost vozila zmanjša. Učinek je podoben, kot če zavorne ploščice pritiskajo ob zavorne diske. Med zaviranjem se najprej sproži zavorni cilinder (valj) kolesa, kateremu se pod pritiskom dovaja zavorna tekočina. Zavorni cilinder pa omogoča, da se zavorna čeljust premakne in pritisne ob zavorni boben.

Vabljeni na našo spletno stran!

Svetelj | Zavorni diski, zavorna čeljust, zavorni cilinder, zavorne ploščice - povezave do naše spletne strani: